عبدالله: سقوط ولسوالی‌ها مقطعی است و تغییر می‌کند

  • انتشار: ۷ سرطان ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 115705
عبدالله عبدالله

عبدالله عبدالله؛ رئیس شورای عالی مصالحه ملی می‌گوید که وضعیت موجود درباره سقوط برخی مناطق به دست جنگجویان طالبان یک امر مقطعی و کوتاه‌مدت است و این وضعیت در آینده نزدیک تغییر می‌کند.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی، امروز دوشنبه، ۷ سرطان در یک نشست خبری گفت: «سقوط و یا دست به دست‌شدن ولسوالی‌ها یک چیزی مقطعی است و این وضعیت به زودی تغییر کرده و طرف مقابل دوباره متوجه خواهد شد که چیزی را که راه حل فکر کرده‌است راه حل نبوده.»

آقای عبدالله گفتگو را بهترین راه حل وضعیت کنونی در کشور عنوان کرد و افزود که اگر محاسبه طالبان این باشد که با تعلل در گفتگو‌ها و ادامه جنگ و خشونت می‌توانند بر افغانستان مسلط شوند، این یک اشتباه محض است.

او حمایت از نیروهای امنیتی و دفاع از مردم را اولویت کشور عنوان کرده، افزود چیزی که امروز ایجاب می‌کند اجماع مردم در حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی است.

رییس شورای عالی مصالحه، قرار گرفتن مردم و چهره‌های سیاسی در کنار نیروهای امنیتی را در شرایط کنونی امیدوارکننده خواند و افزود که حکومت هم از این کار حمایت می‌کند.

عبدالله همچنین گفت: «چیزی که امروز ایجاب می‌کند اجماع مردم افغانستان در حمایت از پروسه صلح و نیروهای دفاعی و امنیتی و دفاع از حقوق خودشان است و خیزش‌های مردمی در این راستا کاملا قابل قدر است و هماهنگی که میان رهبری نهاد امنیتی به‌وجود آمده این حرکت بالای وضعیت افغانستان تاثیر مثبت خواهد داشت.»

این در حالی است که بر اثر تشدید حملات طالبان در هفته‌های اخیر ده‌ها ولسوالی به دست جنگجویان طالبان افتاده‌است که از این میان نیروهای دولتی توانسته‌اند چندین ولسوالی را از طالبان پس بگیرند.

با سقوط ولسوالی‌ها، مردم در شماری از ولایت‌ها در کنار نیروهای امنیتی بسیج شده‌اند.

سیر سقوط‌ها به گونه‌ای تسریع شده که روزانه چندین ولسوالی به دست طالبان می‌افتد. در شماری از موارد، نیروهای امنیتی به طور پرسش‌برانگیزی بدون هیچ‌گونه مقاومت، ولسوالی‌ها و پایگاه‌های نظامی را با تجهیزات کامل در اختیار طالبان قرار می‌دهند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟