عبدالله: رهبران سیاسی باید عواقب اقداماتشان را بسنجند

  • انتشار: ۱ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 26896

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی در مراسمی در کابل گفت که رهبران سیاسی باید عواقبِ تصامیم و اقدامات شان را بسنجند، یک حرکت ممکن است که اوضاع کُلی را برهم بزند.

دومین دور پارلمان جوانان افغانستان امروز با حضور داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت و  شماری از مقام های ديگر حکومتی رسما در کابل افتتاح شد. در این مراسم داکتر عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی از سیاستمداران خواست تا عواقب تصامیم و اقداماتشان را بسنجند که ممکن است با حرکتی اوضاع کشور بر هم بخورد.

این گفته های داکتر عبدالله در حالی مطرح می شود که چندی قبل تعدادی از رهبران احزاب، ائتلافی را تحت نام ائتلاف برای نجات افغانستان ایجاد کردند که هدف از ایجاد این ائتلاف را مقابله با یکجانبه گرایی اشرف غنی رئیس جمهور عنوان کردند.

داکتر عبدالله از سیاسیون کشور خواست تا در تصامیمی که می گیرند مراقب گفتار شان باشند و سنجش بکنند زیرا با در نظرداشت وضعیت کنونی کشور، اظهارات غیر مسوولانه و اقدامات غیر قانونی باعث ایجاد بحران در کشور خواهد شد .

وی همچنان گفت که در حال حاضر در برخى مناطق کشور مشکلات جدی امنیتی وجود دارد و باید تمام مردم به خصوص سیاسیون وضعیت را درک بکنند و به آسیاب دشمن آب نریزند

وی افزود:”کسانی که در این فضا که با خون جوانان ما مهیا شده زندگی و از تروریسم وعملکرد های طالبان حمایت می کنند، این کار آنها سوی استفاده از نظام و خیانت ملی است.”

عبدالله در این نشست، برگزاری انتخابات ولسی جرگه وشوراهای ولسوالی را از تعهدات حکومت خواند اما گفت:”تازمانی که مردم و قشر سیاسی همکاری نداشته باشند برگزاری انتخابات ناممکن است، تعهد ما این است تا انتخابات شفاف و عادلانه برگزار شود.”

او می گوید که کارهای مقدماتی برای برگزاری انتخابات صورت گرفته و تلاش مى شود تا اعتماد مردم که بر این پروسه صدمه دیده است اعاده شود.

قرار است انتخابات ولسى جرگه و شوراهاى ولسوالى در شانزده سرطان سال آينده برگزار شود.

عبدالله افزود که انتخابات رياست جمهورى نيز به موقع آن (سال ١٣٩٨) برگزار می شود و حکومت به آن متعهد می باشد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟