عبدالله: اعتماد به طالبان خطای محاسباتی آمریکا است

  • انتشار: ۲۱ ثور ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 112672

«عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه گفت که طالبان به تعهداتش در توافقنامه قطر پایبند نبوده است و اعتماد آمریکا به وعده‌های این گروه را خطای محاسباتی آمریکا دانست.

عبدالله به «سی‌بی‌اس» گفت: آنها درباره ارتباط با القاعده یا شرکت در مذاکرات با حُسن نیت یا کاهش خشونت‌ها چه کار کرده‌اند؟ هیچکدام از اینها اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: اکنون رهبران طالبان با جامعه جهانی در ارتباط هستند اما با تیم‌های مذاکراتی ما ارتباط ندارند و تنها گاهی اوقات پیام‌هایی وجود دارد.

عبدالله خاطرنشان کرد: رئیس تیم مذاکراتی طالبان برای مشورت به پاکستان رفته است و براساس آنچه از اعضای باقیمانده طالبان در دوحه شنیده‌ایم نتیجه مشورت‌ها تا پس از عید مشخص نخواهد شد.

رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان درباره تصمیم‌های اخیر آمریکا درباره افغانستان گفت: امیدوارم که محاسبات آمریکا بر مبنای وعده‌های طالبان درباره اقداماتش علیه القاعده نباشد، اگر مبنای بخشی از امید آمریکا بر وعده‌های طالبان باشد این خطای محاسباتی دیگری از این کشور خواهد بود.

وی تاکید کرد که به طالبان نمی‌توان اعتماد کرد و این گروه هیچ نشانه‌ای از تغییر ذهنیت خود درباره پناه دادن به گروه‌های تروریستی نشان نداده است.

انتهای پیام/

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟