عبدالله، کرزی و حکمتیار، مسئول تشریفات طالبان

  • انتشار: ۲۵ اسد ۱۴۰۰
  • سرویس: دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 118873

این سه نفر که اکنون شورای هماهنگی برای انتقال مسالمت‌آمیز قدرت را به طالبان تشکیل داده‌اند، از پارسال می‌دانستند که آمریکا و پاکستان، به صورت یک‌جانبه افغانستان را به طالبان فروخته‌اند. نطفه این معامله شوم که با امضای توافق‌نامه دوحه بسته شده بود، سال گذشته پس از شکست مذاکرات بین‌الافغانی، جنبه عملی به خود گرفت.

اشرف غنی و حلقه نزدیک به وی هم از این معامله آگاه بود اما قدرت، چشمش را کور و گوشش را کر کرده بود. رئیس‌جمهور فراری، فقط برای یک‌سال حضور اضافه در قدرت، صدها عضو ارتش و پلیس را به کشتن داد. اکنون که عبدالله، کرزی و حکمتیار مسئول تشریفات تعیین شده‌اند و قرار است فرش سرخ برای طالبان در ارگ ریاست جمهوری پهن کنند، مزد حق‌ سکوت خود را دریافت می‌کنند.

اگر یاد تان باشد، کرزی ماه گذشته از رئیس جمهور شدن یک زن در افغانستان سخن گفت تا اذهان را از پیشروی طالبان منحرف کند. البته عده دیگری مثل سیاف هم از معامله واگذاری افغانستان به طالبان و انحلال ارتش اطلاع داشتند ولی مردم را در جریان قرار ندادند. درباره تشکیل دولت موقت هم باید عرض کنم که به نظر من، چنین موضوعی مطرح نیست و طالبان از امروز، امارت اسلامی خود را در افغانستان آغاز کردند. این گروه احتمالاً در آینده در نهایت ۲۰درصد به شخصیت‌ها و جریان‌های سیاسی همسو با خود نیز به صورت انفرادی در امارت، سهم بدهند.

محمد مرادی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟