طالبان یک خبرنگار خارجی را ممنوع‌الورود کردند

  • انتشار: ۲۷ میزان ۱۴۰۱
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 133746

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران می‌گوید که طالبان استفانی گلینسکی، خبرنگار و عکاس خارجی را به‌دلیل گزارش انتقادی‌اش از ورود به افغانستان منع کرده‌اند.

این فدراسیون امروز (چهارشنبه، ۲۷ میزان) با نشر بیانیه‌ای ممنوعیت سفر گلینسکی را محدودیت علیه رسانه‌های بین‌المللی خوانده و آن را محکوم کرده است.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران از طالبان خواسته است که از آزادی مطبوعات حمایت کرده و آزار و اذیت خبرنگاران افغان را متوقف کند.

گلینسکی از چهار سال به‌ این‌سو در افغانستان حضور داشته و برای چندین خبرگزاری از جمله گاردین و فارن‌پالیسی گزارش تهیه کرده است.

او در جولای به‌دنبال تحقیقات اعضای طالبان درباره‌ کارش کابل را ترک کرد.

این روزنامه‌نگار در بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی توضیح داده که با آزار و اذیت و ارعاب مقامات طالبان از طریق واتس‌اپ مواجه شده است.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران گفته است: «تداوم آزار و اذیت و ارعاب خبرنگاران و کارمندان رسانه‌های داخلی و خارجی در افغانستان نقض جدی آزادی مطبوعات است».

در بیانیه‌ای فدراسیون آمده است که طالبان باید به همه‌ی خبرنگاران اجازه دهند تا بدون ترس از انتقام به‌طور مستقل کار کنند.

طالبان بر رسانه‌ها و خبرنگاران افغانستان نیز محدودیت‌های گسترده وضع کرده‌اند. این گروه بارها خبرنگاران را بازداشت کرده و در برخی موارد شکنجه کرده‌ است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟