طالبان پروازهای تخلیه از کابل را متوقف کرده است

  • انتشار: ۲ جدی ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 125564

یک رسانه امریکایی به نقل از منابع آگاه گزارش داده‌است که طالبان طی دو هفته گذشته تمام پروازهای انتقال افراد از کابل را به دلیل اختلاف در مورد نحوه اداره میدان هوایی با قطر، متوقف کرده‌اند.

همچنین گفته شده که طالبان درخواست صندلی در پروازها را داشتند، اما قطری‌ها این درخواست رد کرده‌اند و این موضوع منجر به توقف پروازهای تخلیه از کابل شده‌است.

به گزارش ان‌بی‌سی نیوز، یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا که در عملیات انتقال نقش داشته، تایید کرده‌است که پروازها متوقف شده‌اند.

به گفته یک مقام کنگره و یک منبع آگاه، طالبان درخواست چند صندلی در پروازها برای جنگجویان و هواداران خود برای خروج از افغانستان کردند تا بتوانند در کشورهای دیگر کار کنند و پول مورد نیاز را به کشور برگردانند.

استدلال طالبان این است که آنها افغانستان را اداره می‌کنند و قطری‌ها از فضای هوایی و میدان هوایی استفاده می‌کنند، بنابراین تعداد مشخصی صندلی در پروازها باید در اختیار طالبان قرار داشته باشد.

به گفته این منبع کنگره آمریکا و یک منبع آگاه، قبل از توقف پروازها، طالبان از این صندلی ها برای فرستادن کارگران مهاجر از افغانستان به قطر، عربستان سعودی و سایر مقاصد برای یافتن کار استفاده می‌کردند. آنان مشخص می‌کردند چه کسانی کرسی‌ها را به دست می‌آورند، اما روشن نبود افرادی که افغانستان را ترک می‌کنند، «جنگجویان سرسخت طالبان»، هواداران، غیرنظامیان یا ترکیبی از این گروه‌ها بودند.

انتهای پیام/م

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟