طالبان و اُبُهتِ شکسته

  • انتشار: ۲۹ عقرب ۱۴۰۰
  • سرویس: دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 124224

تلخ‌ترین صحنه رویداد ربوده شدن دکتر «نادر عالمی»، زمانی اتفاق افتاد که خانواده‌اش مبلغ هنگفتی را به ربایندگان دادند اما ربایندگان از تحویل دکتر عالمی خودداری کردند. طبق اظهارات منیژه عالمی دختر دکتر عالمی، برادرانش دیروز پنجشنبه مبلغ ۳۵۰ هزار دالر را در قبال آزادی پدرشان به اختطاف‌گران تحویل دادند اما آدم‌ربایان گفتند که فردا پدرتان را آزاد می‌کنیم.

دکتر عالمی که دو ماه پیش توسط افراد مسلح ناشناس با پرچم طالبان در شهر مزارشریف ربوده شده بود، امروز جمعه پیکر بی‌جان وی در شهر مزارشریف پیدا شد که نشانه‌هایی از شکنجه هم روی بدنش دیده می‌شد.

دکتر نادر عالمی متخصص اعصاب و روان بود که چهل سال سابقه کار داشت. وی یک شفاخانه خصوصی هم به اسم عالمی در شهر مزارشریف دارد که خودش اداره می‌کرد.

طبق اظهارات منیژه عالمی، طالبان مظنون اصلی ربودن پدرش هستند زیرا تمام نشانه‌های آدم‌ربایان بر طالبان صدق می‌کند.
واقعیت این است که طالبان فعلی از نگاه ساختاری، مانند طالبان ۲۵ سال پیش نیستند که حداقل دست به جرائم اجتماعی نمی‌زدند. اکنون گروه طالبان به یک جریان نامتجانس تبدیل شده که از اراذل و اوباش گرفته تا اختطاف‌گران، جانیان، دزدان و دیگر عاملان جرائم سازمان‌یافته در بین این گروه دیده می‌شوند. بر اساس اعلام وزارت داخله طالبان، اخیراً ۴۰۰ متخلف و مجرم در تشکیلات این گروه شناسایی و دستگیر شده‌اند. در حقیقت، امروز اُبُهت طالبان برای تأمین امنیت، شکسته شده است و این گروه خود یکی از عوامل ناامنی‌های اجتماعی و سازمان‌یافته در افغانستان به شمار می‌رود.

محمد مرادی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟