طالبان وضع محدودیت‌ بر ساکنان مناطق زیر کنترل خود را تکذیب کرد

  • انتشار: ۱۴ سرطان ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 116007

گروه طالبان اعلام کرده‌است که گزارش‌ها در مورد وضع قیودات و اعمال تحریم بر مردم، زنان و رسانه‌ها در مناطق تازه تصرف‌شده از سوی این گروه واقعیت ندارد.

در اعلامیه‌ای که از سوی طالبان منتشر شده،‌ آمده است که در مناطقی که به تازگی به دست این گروه افتاده است، «اتباع همین ملت مسلمان در چوکات اسلامی زندگی می‌کنند» و نیازی دیده نمی‌شود که بر آن‌ها قیودات و تحریم وضع و اعمال شود.

این گروه افزوده است: «مکاتب و تمام ادارات تعلیمی فعال می‌باشند، رسانه‌ها در چارچوب شریعت نشرات آزاد و بی‌طرفانه دارند و کلینیک‌ها و مراکز صحی،‌ مؤسسات خیریه و دیگر نهادها برای مردم آزادانه خدمات عرضه می‌کنند.»

طالبان همچنین گفته است که ماموران ملکی، خبرنگاران و کارمندان ادارات مختلف می‌توانند بدون هراس و خطر به فعالیت‌شان ادامه دهند.

این گروه همچنین به تاجران،‌ سرمایه گذاران و دکان‌داران اطمینان داده است که آن‌ها و اموال شان مصون بوده و «هیچ‌کسی بر آن‌ها مزاحمت و مشکل ایجاد کرده نمی‌تواند.»

این در حالی‌ است که گزارش‌ها در زمینه وضع محدودیت‌ها و اعمال تحریم در مناطق تازه تصرف‌شده از سوی طالبان به نشر رسیده بود.

برخی از شهروندان در تخار به رسانه‌ها گفته بودند که طالبان پس از تصرف ولسوالی‌های این ولایت محدودیت‌هایی را بر مردم وضع کرده و معیارهایی را معرفی کرده‌اند که مردم ناگزیر اند این شرایط را بپذیرند.

به گفته این شهروندان، یکی از شرایط وضع شده طالبان این است که خانم‌ها نمی‌توانند بدون همراهی یک محرم به جایی بروند.
آن‌ها گفته اند که پس از وضع محدودیت از سوی طالبان قیمت برقع در مناطق تازه تصرف شده چند‌برابر شده است.

گفتنی است که در این اواخر، حملات جنگجویان طالبان در سراسر کشور افزایش یافته‌است.

تاکنون بر اثر تشدید حملات طالبان در هفته‌های اخیر، ده‌ها ولسوالی به دست جنگجویان آن گروه افتاده‌است که از این میان، نیروهای دولتی توانسته‌اند چندین ولسوالی را از طالبان پس بگیرند.

روزانه چندین ولسوالی به دست طالبان می‌افتد. در شماری از موارد، نیروهای امنیتی به طور پرسش‌برانگیزی بدون هیچ‌گونه مقاومت، ولسوالی‌ها و پایگاه‌های نظامی را با تجهیزات کامل در اختیار طالبان قرار می‌دهند.

با سقوط ولسوالی‌ها ساکنان شماری از ولایات در حمایت از نیروهای امنیتی در برابر گروه طالبان بسیج شده‌اند.طالبان وضع محدودیت‌ بر ساکنان مناطق زیر کنترل خود را تکذیب کرد

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟