سازمان معلومات مناقشات مسلحانه:

طالبان همچنان بزرگ‌ترین عامل خشونت علیه غیرنظامیان است

  • انتشار: ۵ ثور ۱۴۰۱
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 129894

سازمان معلومات وقایع و مناقشات مسلحانه (ACLED) به‌تازگی گزارشی را تحت عنوان «ردیابی آشفته‌گی‌ها در افغانستان تحت حاکمیت طالبان» منتشر کرده است.

در این گزارش در مورد افزایش خشونت‌ها علیه غیرنظامیان، افزایش خشونت سیاسی علیه زنان، ریشه‌های خشونت علیه غیرنظامیان، ظهور نیروهای مقاومت ضد طالبان و نبرد آن‌ها با این گروه، رویارویی طالبان با داعش و درگیری‌های خودی طالبان پرداخته شده است.

در این گزارش اشاره شده است که پس از تسلط طالبان، دسترسی به اطلاعات محدود شده و قضایای نقض حقوق بشری و خشونت علیه غیرنظامیان در این کشور افزایش یافته‌ است.

این نهاد افزوده است که با تشدید خشونت‌ها و تبعیض سیستماتیک طالبان علیه زنان در خصوص مشارکت سیاسی، افغانستان اکنون جزو ۱۰ کشور درگیر جنگ سازمان ACLED  در سال ۲۰۲۲ است.

سازمان معلومات وقایع و مناقشات مسلحانه در این گزارش آورده است که از زمان سقوط کابل، غیرنظامیان همچنان مورد هدف طالبان، داعش و گروه‌های مسلح ناشناس قرار گرفته‌اند، اما طالبان عامل اصلی این خشونت‌ها بوده‌اند.

طبق یافته‌های سازمان معلومات وقایع و مناقشات مسلحانه، ولایت‌های کابل، ننگرهار و قندهار شاهد بالاترین سطح خشونت علیه غیرنظامیان پس از تسلط طالبان بر افغانستان بوده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟