طالبان مراکز مبارزه با فساد سنگین اداری را تعطیل کرد

  • انتشار: ۲۸ عقرب ۱۴۰۱
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 134410

بر اساس فرمان جدید منسوب به هبت‌الله آخندزاده، رهبر طالبان مراکز مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری لغو شده است.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از شفقنا افغانستان؛ در این فرمان سه ماده‌ای، پنج نهاد مربوط به مبارزه با فساد منحل شده و مسئولیت آنها به نهادهای نظامی واگذار شده است.

ریاست عمومی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری در وزارت امور داخله، ریاست و مدیریت مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری در تشکیلات ریاست عمومی استخبارات و لوی سارنوالی، دادگاه مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری در تشکیل ستره محکمه و مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین از نهادهایی هستند که این فرمان انحلال آنرا اعلام کرده است.

رهبری طالبان وظایف و مسئولیت‌های نهادهای لغو شده را به ریاست عمومی تحقیقات جنایی وزارت امور داخله و دادگاه نظامی واگذار کرده است.

طالبان نهادهای مربوط به جرایم سنگین فساد اداری را در حالی لغو کردند که رسانه‌ها در بیش از یک سال گذشته گزارش‌های فراوانی درباره فساد و باج‌گیری گسترده اعضای این گروه منتشر کرده‌اند.

با وجود شکایت گسترده شهروندان از فساد و باج‌گیری توسط اعضای طالبان، این گروه به گزارش‌های منتشر شده پاسخ نداده است.

لغو ریاست عمومی شهرداری‌ها

در همین حال نسخه‌ای از فرمان منسوب به هبت‌الله آخندزاده، رهبر طالبان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که ریاست عمومی شهرداری‌های ولایات و ولسوالی‌ها را لغو کرده است.

این ریاست قبلا در تشکیلات اداره ارگان‌های محلی فعالیت می‌کرد.

براساس این فرمان هیاتی از ریاست عمومی اداره امور، وزارت امور داخله، وزارت مالیه و ریاست عمومی شهرداری‌ها موظف می‌شود تا تاسیسات، وسایط نقلیه، تجهیزات و وسایل دیگر ریاست عمومی شهرداری‌ها را به ریاست عمومی اداره امور انتقال دهد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟