طالبان مدعی شد: اخراج اجباری مهاجرین از ایران رو به افزایش است

  • انتشار: ۱۴ عقرب ۱۴۰۱
  • سرویس: اخبار مهاجرینتیتر 1
  • شناسه مطلب: 134074

وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان حکومت طالبان از افزایش برگشت و اخراج‌ اجباری مهاجرین افغان از ایران خبر داده و گفته است که در جریان یک هفته گذشته هزاران نفر دوباره به افغانستان برگشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از شفقنا افغانستان، این وزارت با نشر گزارش روزانۀ خود گفته است که از تاریخ چهارم تا ۱۱ عقرب، بیش از ۲۲هزار مهاجر افغان توسط پولیس ایران بازداشت و دوباره به افغانستان بازگردانده شده‌اند.

به گفتۀ این وزارت، تنها در دو روز آخر هفته گذشته، سه‌هزار و ۶۳۲ پناهجوی افغان از طریق مرز نیمروز و هرات وارد این کشور شده اند.

این وزارت اضافه کرده که همچنان به تاریخ نهم و ۱۰ عقرب، چهارهزار و ۱۸۱ مهاجر افغان داوطلبانه و جبراً به افغانستان بازگردانده شده اند.

وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان افزوده که بسیاری کسانیکه در جریان یک هفته گذشته به افغانستان برگشته اند، به گونۀ غیرقانونی وارد ایران شده بودند.

طالبان گفته اند که در میان این مهاجرین که جبراً توسط دولت ایران اخراج شدند، زنان و کودکان نیز شامل اند. به گفتۀ آنان شماری از خانواده‌ها و مهاجرینی که از طریق مرز نیمروز و هرات وارد خاک افغانستان شدند، توسط سازمان‌های بین‌المللی به شمول ملل متحد کمک دریافت کرده‌اند.

این در حالی است که در سال جاری؛ وزارت داخله جمهوری اسلامی ایران طرح سرشماری مهاجرین فاقد مدارک شناسایی معتبر را اجرایی و در چند نوبت آن را تمدید نمود تا زمینه اقامت قانونی و خدمات رسانی به مهاجرینی که بصورت غیرقانونی در این کشور بسر میبرند فراهم گردد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟