طالبان در مورد گزارش یوناما: سیستم قضایی در افغانستان قوی‌تر از گذشته است

  • انتشار: ۱۸ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس:
  • شناسه مطلب: 137881

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان، در واکنش به گزارش یوناما در مورد اجرای مجازات بدنی متهمان و اعدام‌ها از سوی این گروه، گفته این یک واقعیت است که سیستم قضایی در افغانستان قوی‌تر از گذشته است.

مجاهد دوشنبه‌شب، ۱۸ ثور، با نشر توییتی نگاشته است: «این یک واقعیت است که سیستم قضایی در افغانستان قوی‌تر از گذشته است و عدالت برقرار شده و حقوق شهروندان در پرتو احکام اسلامی رعایت می‌شود.»

او نگرانی‌های اخیر یوناما در مورد عملکرد محاکم و «تطبیق قوانین شرعی در افغانستان» را بی‌اساس خوانده است.

او همچنان نوشته است: «افغانستانی ها می‌دانند که این‌جا عدالتی آمده است که در نتیجه آن امنیت سرتاسری تامین، یک سیستم قضایی شفاف ایجاد شده است و هنوز هم برای تقویت آن تلاش می‌شود.»

این در حالی است که دفتر هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) به‌تازه‌گی گزارش داده که ۳۳۴ تن از متهمان در شش ماه گذشته از سوی طالبان در افغانستان مورد مجازات بدنی قرار گرفته‌اند.

یوناما روز دوشنبه، ۱۸ ثور، گزارش مفصلی از اجرای مجازات بدنی متهمان و اعدام‌ها از سوی طالبان، از آگست سال ۲۰۲۱ تا ماه می سال ۲۰۲۳ میلادی، را نشر کرده است.

یوناما گفته که این گزارش، مصادیق تنبیه بدنی و مجازات اعدام را در روشنایی قوانین افغانستان و قوانین بین‌المللی، مستند کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟