طالبان خطر ناک تر از آنچه تصور می شود

  • انتشار: ۱۱ اسد ۱۴۰۱
  • سرویس: دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 132088

ساعاتی قبل ، جو بایدن ریس جمهور آمریکا در سخنان کوتاه از کشته شدن ایمن الظواهری رهبر القاعده دریک عملیات هوای در کابل پایتخت افغانستان خبر داد .

کشته شدن ایمن الظواهری، بیش از این که از منظر تاثیر فقدان رهبر القاعده بر فعالیت این گروه تروریستی مهم باشد ، از منظر نوع ارتباط طالبان با این سازمان جهنمی با اهمیت است .

طالبان تاکنون بارها وبه تکرار هرنوع ارتباط خود با القاعده را رد کرده و گزارشهای مبنی بر حضور اعضای برجسته این گروه در افغانستان را تبلیغات و دسیسه دشمنان خود اعلام کرده اند .

کشته شدن ایمن الظواهری در قلب کابل نشان می دهد که :

۱ طالبان هر آنچه تاکنون در مورد ارتباط خود با گروه تروریستی القاعده ، داعش ، طالبان پاکستان و گروه های تروریستی آسیای مرکزی گفته اند دروغ وبی پایه است .

۲ حمایت طالبان از القاعده و جا دادن رهبر این گروه تروریستی جهانی در کابل ، پیام واضح به تمام کسانی که دل به نقش آفرینی طالبان در محور منافع ملی خود بسته بودند ، است . پیامی که به و ضاحت تصریح می کند که طالبان خطر ناک تر از آنچه تصور می شود هستند و کشور های که امید وار به بهره بر ی از طالبان در راستای منافع منطقه ای و جهانی خود هستند ، باید بدانند که اعتماد و همکاری با گروه طالبان ، ره به ترکستان است .

۳ کسانی که در داخل افغانستان به امید بهتر شدن اوضاع، تسلط طالبان را تحمل می کنند نیز باید این را درک کرده باشند که طالبان کشور را به آتش فشانی مبدل خواهد کرد که با فوران آن هیچ کس از گدازه آن در امان نخواهد بود .

۴ طالبان تروریست هستند و تروریست باقی خواهند ماند ، طبیعی می نماید که طالبان از هم کیشان وهمقطاران خود در سراسر جهان حمایت کنند . این گروه هیولایی است که اگر فرصت داده شود ، افغانستان و منطقه را به جهنم تبدیل خواهد کرد . حمله راکتی به تاجیکستان و ازبکستان ودر گیری مکرر مرزی با پاکستان و ایران مبرهن می سازد که کشور های حامی طالبان تا چه اندازه در باره این گروه اشتباه می کنند

سید محمد علی رضوانی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟