طالبان توافق با ترکیه و قطر درباره مدیریت میدان های هوایی را تکذیب کرد

  • انتشار: ۵ جدی ۱۴۰۰
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 125676

«امام‌الدین احمدی»، سخنگوی وزارت ترانسپورت و هوانوردی دولت موقت طالبان، گزارش رسانه‌ها درباره توافق این دولت با ترکیه و قطر درباره مدیریت میدان های هوایی افغانستان را تکذیب کرد.

وی امروز یکشنبه با رد گزارش رسانه‌ها درباره توافق ترکیه و قطر با طالبان برای مدیریت میدان های هوایی افغانستان گفت: طرف‌ها فقط درباره ایجاد یک کمیته فنی سه‌جانبه برای ادامه گفت‌وگوها توافق کرده‌اند.

سخنگوی وزارت ترانسپورت و هوانوردی دولت موقت طالبان افزود: هیات مشترک ترکیه و قطر روز پنجشنبه به کابل آمد و با هیات فنی طالبان دیدار و گفتگو کرد؛ این دیدارها ادامه خواهد داشت و با توجه به منافع ملی کشور در آینده نزدیک به تفاهم خواهیم رسید.

احمدی اضافه کرد: موضوع دیدار تیم مشترک ترکیه و قطر با مقامات افغان قرارداد مدیریت ۵ میدان هوایی بین‌المللی افغانستان در کابل، مزارشریف، هرات، قندهار و خوست بوده ، اما توافقی در این زمینه به دست نیامده است.

پیش از این خبرگزاری «آناتولی» به نقل از منابع خبری نوشته بود که ترکیه و قطر در چارچوب این توافق علاوه بر میدان هوایی کابل، ۴ میدان هوایی دیگر افغانستان را به طور مشترک مدیریت خواهند کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟