طالبان تشکیل دولت را مشروط به خروج تمام نیرو‌های خارجی کرد

  • انتشار: ۲ سنبله ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 119337

برخی رسانه ها به نقل از منابعی در طالبان اعلام کردند که این گروه تشکیل دولت را به خروج تمام نظامیان خارجی منوط کرده است.

این منبع گفته است: تصمیم گرفته شده که در سایه حضور یک سرباز خارجی، هرگز تشکیل دولت را اعلام نخواهیم کرد. 

به تازگی سهیل شاهین، عضو رهبری طالبان گفته‌است که ۳۱ آگوست (۹ سنبله) خط سرخ خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان به شمار می‌رود و هرگونه تمدید این موعد زمانی، ادامه اشغال است.

شاهین در گفتگو با شبکه انگلیسی اسکای‌نیوز گفته‌است که جو بایدن، رئیس جمهور امریکا اعلام کرده‌است که ۳۱ آگوست همه نیرو‌های نظامی کشورش از افغانستان خارج خواهند شد با این وجود اگر این زمان را تمدید کند این مساله به این معنا است که آن‌ها زمان اشغال این کشور را تمدید کرده‌اند.

وی در ادامه گفته‌است: «اگر امریکا و یا انگلیس برای ادامه روند خروج زمان بیشتری را درخواست کنند، پاسخ خیر خواهد بود و عواقبی در انتظارشان خواهد بود.»

این در حالی است که قرار است سران کشور‌های گروه هفت، ۲ سنبله در یک جلسه اضطراری در مورد وضعیت افغانستان گفتگو کنند و انتظار می‌رود بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا از امریکا بخواهد که خروج باقی‌مانده نیرو‌های خود از افغانستان را به تعویق بیندازد تا افراد بیشتری بتوانند از کابل خارج شوند.

در عین حال، جو بایدن، رئیس جمهور امریکا هم گفته است که شاید حضور نیرو‌های امریکایی در افغانستان به دلیل تخلیه شهروندان امریکایی و پناهجویان افغان از میدان هوایی کابل تمدید شود.

در حال حاضر بیش از ۶ هزار نظامی امریکایی و بریتانیایی در میدان هوایی کابل مستقر هستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟