طالبان به هند: نگذارید «متعصبین» به اسلام اهانت کنند

  • انتشار: ۱۷ جوزا ۱۴۰۱
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 130989

سخنگوی حکومت طالبان سخنان یک‌ مقام حزب حاکم هند و تاختن بر آیات قرآن و اعتقادات مسلمانان را به شدت نکوهش کرد و از حکومت این کشور خواست تا به «متعصبین» اجازه ندهند به اسلام اهانت کنند.

به نقل از «VOA» انتقاد حکومت طالبان در حالی صورت گرفت که به تازگی هیات وزارت خارجهٔ هند در سفری به کابل با مقامات طالبان دیدار کرده است.

در همین حال، قطر و کویت نیز در ارتباط به این موضوع، سفیران هند مقیم این کشورها را احضار کرده و‌ خواستار پوزش‌طلبی رسمی شده اند.

پاکستان و ایران نیز نسبت به اظهارات این مقام هندی واکنش تندی نشان داده‌اند.

سازمان همکاری اسلامی مستقر در عربستان سعودی اظهارات این مقام هندی را محکوم کرده و گفته است که اظهارات وی مایۀ تشدید نفرت و بدرفتاری علیه اسلام و مسلمانان در هند می‌شود.

در پی افزایش اعتراضات، حزب حاکم بهارتیا جنتا در هند، روز گذشته عضویت نوپور شرما سخنگویان حزب بهارتیا جنتا – حزب نرندرا مودی، صدر اعظم هند – را در این حزب به تعلیق درآورد و گفت که اظهارات او «در تناقض با موضوع‌گیری این حزب» قرار دارد.

حزب بهارتیا جنتا که همواره به گفتارها و کردارهای ستیزه‌جویانه علیه اقلیت مسلمان آن کشور متهم بوده گفته است که «به همه ادیان» احترام قایل است.

نوپور شرما، نوپور شرما، یکی از سخنگویان حزب بهارتیا جنتا – حزب نرندرا مودی، صدر اعظم هند – هفتۀ گذشته در جریان یک مناظرۀ تلویزیونی بیاناتی در مورد پیامبر اسلام داشت که موجب خشم و نارضایتی مسلمانان نه تنها در هند شد، بلکه واکنش تند شمار زیاد کشورهای اسلامی را به‌ دنبال داشت.

هفتۀ گذشته در جریان یک مناظرۀ تلویزیونی بیاناتی در مورد پیامبر اسلام داشت که موجب خشم و نارضایتی مسلمانان نه تنها در هند شد، بلکه واکنش تند شمار زیاد کشورهای اسلامی را به‌ دنبال داشت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟