طالبان: بخش فنی میدان هوایی های افغانستان به شرکت‌های خارجی واگذار می‌شود

  • انتشار: ۱۶ جدی ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 126105

طالبان با اعلام دور تازه گفت‌وگوها برای واگذاری میدان هوایی های افغانستان به شرکت‌های خارجی تأکید کرد که فقط بخش فنی مدیریت میدان هوایی ها واگذار می‌شود.

غلام جیلانی وفا، معاون اداره هوانوردی غیرنظامی طالبان گفت  مرحله دوم گفت‌وگوها برای سپردن ۵ میدان هوایی بین‌المللی افغانستان از جمله میدان هوایی کابل به شرکت‌های ترکیه و قطر آغاز شده است.

وی با اعلام اینکه ۳ کشور برای مدیریت میدان هوایی کابل داوطلب شده‌اند، افزود که این اداره تلاش دارد تا برای سپردن اداره میدان هوایی ها، بهترین شرکت را با کمترین قیمت انتخاب کند.

وفا  گفت که پیش از ترکیه و قطر با یک شرکت اماراتی درباره سپردن میدان هوایی های بین‌المللی افغانستان گفت‌وگو شده بود.

از سوی دیگر امام‌الدین احمدی، سخنگوی وزارت ترانسپورت و هوانوردی نیز تصریح کرد که مدیریت میدان هوایی های افغانستان به کسی سپرده نمی‌شود بلکه بخش‌های فنی آن به شرکت‌های خارجی واگذار می‌شود.

وی گفت که گفت‌وگوها درباره مدیریت سه بخش فنی از جمله کنترل حریم هوایی، مصونیت هواپیما و مسافران و همچنین خدمات زمینی جریان دارد.

هفته گذشته نیز ذبیح الله مجاهد، سخنگو و معاون اطلاعات و فرهنگ طالبان ضمن رد گزارش رسانه‌ها، گفته بود که هیچ توافقی تاهنوز با ترکیه و قطر بر سر مدیریت میدان هوایی های افغانستان نشده است.

انتهای پیام/

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟