طالبان: استفاده آمریکا از “B52” بر علیه ما جنبه تبلیغاتی دارد

  • انتشار: ۳۰ اسد ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 15054

طالبان در واکنش به استفاده دوباره آمریکا از جنگنده های « B-52» مدعی شد که این جنگنده ها در گذشته هم علیه مواضع طالبان در افغانستان مورد استفاده قرار گرفته و بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.

ذبیح الله مجاهد یکی از سخنگویان طالبان با انتشار یک نوار صوتی در سایت این گروه گفت که آمریکایی ها از آغاز حمله و اشغال افغانستان از مدرن ترین تجهیزات از جمله جنگنده های « B-52» در این کشور استفاده کرده اند.

وی افزوده است که استفاده از این هواپیماها خبر جدیدی نبوده و استفاده از آنها، تاثیری بر مواضع طالبان نخواهد داشت.

جنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا 2 روز پیش اعلام کرده است که نظامیان آمریکایی در افغانستان پس از ده سال ؛ بار دیگر از جنگنده های « B-52» علیه مواضع طالبان استفاده خواهند کرد.

وی افزوده بود که این جنگنده ها پس از 10 سال همزمان با استفاده در فضای افغانستان، در کشور عراق نیز به پرواز در آمده و تروریست ها را هدف قرار خواهند داد.

پیشتر نیز امریکا اعلام کرده بود که از موشک های کروز در شرق افغانستان علیه مواضع گروه های تروریستی استفاده می کند.

نظامیان آمریکایی از ماه ژوئن سال جاری میلادی تاکنون 140 حمله هوایی را در افغانستان انجام داده اند و نزدیک به 800 بمب بر مواضع تروریست ها پرتاب کرده اند.

برخی از تحلیلگران تشدید حملات نظامیان امریکا علیه مواضع تروریست ها را مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری این کشور می دانند و می گویند که دموکرات ها برای موفق نشان دادن سیاست خارجی خود تلاش می کنند تا حضور خود در افغانستان را کارآمد نشان دهند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟