طالبان از ایجاد کمیته هماهنگی کمک‌ها با سازمان ملل خبر دادند

  • انتشار: ۳ جوزا ۱۴۰۲
  • سرویس: تیتر 2
  • شناسه مطلب: 139967

وزارت امور خارجه طالبان می‌گوید که یک کمیته هماهنگی به‌منظور هماهنگی بیشتر، میان ادارات این گروه و نهادهای مربوط سازمان ملل متحد ایجاد می‌شود.

ضیااحمد تکل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه طالبان با نشر توییتی گفته است که نشست هماهنگی بین نهادهای سازمان ملل متحد در افغانستان و نهادهای مرتبط به این گروه روز چهارشنبه، ۳ جوزا، در مقر این وزارت برگزار شد.

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان در این نشست گفته که افغانستان از چهار دهه جنگ متاثر شده و مدتی است که به کمک‌های بین‌المللی نیاز دارد.

به باور او، به «برکت» این کمک‌ها افغانستان می‌تواند روی‌پای خود بایستد و به‌جای کشور دریافت‌کننده به یک کشور کمک‌کننده تبدیل شود.

در همین حال، رامز الاکبروف، معاون دفتر هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) نیز گفته است: «ما و شما همه یک هدف داریم و آن این است که افغانستان را آباد و خودکفا کنیم.»

نام‌برده تصریح کرده است که توزیع کمک‌ها را به‌گونه‌ای سازماندهی کنند تا برای مردم فرصت‌های شغلی ایجاد شود و اقتصاد راه‌اندازی شود.

طالبان در حالی از تشکیل این کمیته خبر می‌دهند که با روی‌کارآمدن این گروه در افغانستان، وضعیت اقتصادی شهروندان کشور به‌ونه کم‌پیشینه‌ای افزایش یافته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟