طالبان؛ در خدمت بیگانه و دشمنی با ملت

  • انتشار: ۸ جوزا ۱۴۰۰
  • سرویس: دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 113690

گروه طالبان که مدعی «جهاد» علیه امریکایی‌ها و ناتو است و در بیست سال گذشته هرجنایت و قساوت و شقاوت خود را زیر پوشش آموزه مقدس جهاد توجیه کرده است، از سه سال به این سو علناً همکار و همیار و خدمتگذار نیروهای امریکایی و ناتو یا همان کفاری که جهاد علیه آن روا دانسته می‌شد، قرار گرفته و حتی در تامین امنیت پایگاه‌های آنان نیز سهیم بوده است.

گروه طالبان با استفاده از آموزه‌های دینی و مذهبی مقدس که مردم مسلمان افغانستان به آن سخت ایمان داشته و سرو جان خویش را در راه آن فدا می‌کنند، انواع و اقسام برنامه‌های شیطانی خویش را به پیش برده و به اصطلاح خاک را به چشم مردم زده است.

در روستاهای کشور مردم ساده‌دل و دیندار فریب چند فرمانده طالبان را که از قضا عبا و قبای علمای دینی را نیز بر تن می‌کنند قرار گرفته و فکر می‌کنند این گروه در جهاد علیه کفار قرار دارد، در حالی که این مردم ساده و صادق خبر ندارند و در جریان نیستند که همین گروه به ظاهر مجاهد طالب، در واقع برنامه و پروگرامی است از سوی همین کفار امریکایی علیه مردم و جامعه و دین و مذهب ما.

گروه طالبان در بیست سال گذشته همواره نشان داده‌اند که دشمن سرسخت مکتب و کلینیک و شفاخانه و مدرسه و مسجد و تکیه خانه بوده و تا جایی که توان دارد انفجار می‌دهد، می‌سوزاند و تخریب می‌کند و مردم را نیز قتل می‌نماید، اما همین طالبان اکنون در یک تناقض رفتاری و گفتاری آشکار و عریان دم از تامین امنیت زده و به سفارت‌های خارجی مقیم که کابل که در حال خارج شدن و بستن دم و دستگاه شان در افغانستان هستند، اطمینان می‌دهد که شما نروید، ما امنیت تان را تامین می‌کنیم.

از یک طرف گروه طالبان کشتار دیپلمات‌های ایرانی را در مزارشریف در کارنامه دارد و از جانب دیگر دم از تامین امنیت مراکز دیپلماتیک می‌زند. از یک طرف خط و نشان می‌کشد و از جانب دیگر اکت سیاسی می‌کند.

گروه طالبان در بیست سال گذشته همواره رفتاری متناقض و سیاستی کج دار و مریز داشته است. این گروه از یک طرف در دشمنی آشکار با مردم افغانستان قرار گرفته و از جانب دیگر دم از صلح و نوع دوستی زده است.

اما یک چیز مبرهن و آشکار بوده و آن این که در کنه وجود و نهاد طالبان غلامی و وابستگی به اجانب موج می‌زند و بدون اشاره چشم و ابروی امریکا و پاکستان حتی جرئت ابراز کوچک ترین نظر و موقف را نداشته و همانند دیوانه‌ای بدون اراده و ربات وار به تعمیل برنامه‌های باداران خارجی‌اش پرداخته است.

اکنون اما، نه ملت افغانستان و نه مللی که که صادقانه در کنار دولت و ملت افغانستان ایستاده، فریب نمایش‌های شیطانی طالبان را نخورده و می‌دانند که این گروه به شدت وابسته به همان امریکا و پاکستان است و در آینده نیز نقش عامل این دو کشور را در افغانستان بازی خواهد کرد.

دکتر سید حبیب موسوی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟