طالبان، سربازان نیابتی پاکستان

  • انتشار: ۲۲ میزان ۱۴۰۰
  • سرویس: دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 122424
طالبان

طالبان به عنوان سربازان نیابتی پاکستان جنگ نیابتی پاکستان را در مقابل امریکا در داخل خاک افغانستان به خوبی و همانگونه که «ای اس ای» طراحی کرده بود به کمک کرزی و اشرف غنی پیش بردند.

پاکستان در جنگ نیابتی توسط طالبان و با استفاده از حس پشتونخواهی‌ طالبان افغان+کرزی+غنی توانست از شکل گیری نظام در افغانستان جلوگیری کند و از حضور امریکا و سرا زیر شدن کمک های جامعه جهانی بیشترین استفاده را ببرد.
در این مرحله چیزی را که کرزی، اشرف غنی و طالبان بدست آوردن همین سقوط نظام دموکراتیک، از هم پاشیدن ارتش و پولیس ملی، در انزوا رفتن افغانستان، کشتار بی رحمانه مردم ولی حاکم شدن گروه تروریستی تک قومی طالبان بود که میخواستند!

البته نقش خیلی احمقانه و بی‌مایه جنگ سالاران را که سبب شد تا کرزی و غنی هرگونه مانور بروند را نباید فراموش کنیم.

حالا پاکستان در تلاش است طالبان را از سربازان نیابتی به حاکمان این سرزمین تبدیل کرده و طالبان به نیابت – ای اس ای – بر افغانستان حکومت کنند.

پاکستان از این طریق میخواهد تمام کمک های جامعه جهانی را که به آدرس افغانستان خواهد امد را صاحب شود و اقتصاد ورشکسته خود را سر و سامان بدهد به همین دلیل است که برای به رسمیت شناختن طالبان از هرگونه تلاش دریغ نمی‌ورزد. پاکستان تلاش دارد تا حکومت تروریست پرورش را در منطقه از بودجه دو حکومت تمویل کند ، پاکستان و افغانستان و بدنامی انرا سرتاسر به نام افغانستان رقم بزند.

به یاد داشته باشد که کمک های جامعه جهانی اگر آغاز هم شود هیچ کمک به وضعیت افغانستان بخصوص مردم نخواهد کرد و طالبان هم هیچگاه از مولفه های یک حکومت و نظام امروزی برخوردار نخواهد شد الی اینکه طالب دیگر طالب نماند همانگونه که مجاهدین کاملا چهره و ماهیت تغییر داده بودند .

احمد سیر لعلی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟