ضمیر کابلوف: مسکو خواهان ایجاد حکومت فراگیر در افغانستان است

  • انتشار: ۲۸ سنبله ۱۴۰۱
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 133117

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه روسیه برای افغانستان می‌گوید که مسکو خواهان ایجاد حکومت فراگیر در افغانستان است.

آقای کابلوف افزود که ایجاد حکومت فراگیر نخستین گام به سوی عادی‌سازی جامعه در افغانستان است.

کابلوف گفت: «دولت فراگیر نخستین گام به سوی عادی‌سازی جامعه است، که شامل آموزش برای دختران و فرصت‌های کاری برای زنان افغان و دیگر افراد است، زیرا فصل سرما در راه است. ما با دقت اوضاع اقتصاد افغانستان، کمبود کالاهای اساسی و خوراک را زیر نظر داریم تا از گرسنگی و دیگر محرومیت‌ها در میان مردم عادی افغانستان جلوگیری کنیم.»

نماینده ویژه روسیه برای افغانستان تاکید می‌ورزد که در باره ادعای کشته شدن ایمن الظواهری، رهبرشبکه القاعده شواهدی را از سوی امریکا نمی‌بینند که این موضوع را ثابت بسازد.

کابلوف گفت: «راستش، من به کابل به مراتب بیشتر اعتماد دارم، بنابر دلایل واضح. دوم، تا هنوز حکومت کابل اعتراف نکرده است و به شکل رسمی از امریکایی‌ها خواهان سندی در باره اینکه آنها الظواهری را کشته‌اند، نشده است. اعلامیه‌های واشنگتن برای ما اصل موضوع نیست. ما شواهدی را نمی‌بینیم.»

ضمیر کابلوف نماینده ویژه روسیه برای افغانستان می‌گوید که به رسمیت شناختن حکومت طالبان وابسته به سیاست‌های داخلی آنان است.

گفتنی است با گذشت بیش از یک سال از تسلط طالبان بر افغانستان، هنوز هیچ کشوری حاضر نشده حکومت این گروه را به رسمیت بشناسد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟