صهیونیست‌ها مدعی بازداشت یک دیپلمات جاسوس مرتبط با ایران شدند

  • انتشار: ۴ اسد ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 117350

 المیادین در خبری به نقل از رسانه‌های صهیونیستی اعلام کرده است که این رژیم یکی از دیپلمات‌های خود را به دلیل ارتباط با تهران و جاسوسی برای ایران دستگیر کرده است.

از سوی دیگر شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در گزارشی پیرامون این موضوع مدعی شد که، یکی از کارمندان وزارت خارجه اسرائیل را به دلیل سفر غیر قانونی به ایران دستگیر و تحت بازجویی قرار داده است.

این رسانه عبری زبان سرویس امنیت عمومی (شاباک) و یگان تحقیقات بین المللی اسرائیل در ادامه گزارش خود آورده است که، طی تحقیقات خود مطلع شده اند که یک شهروند اسرائیلی که کارمند وزارت خارجه است به شکلی غیر قانونی و پیش از ورود به کادر وزارت خارجه اسرائیل به ایران سفر کرده است و براساس اطلاعات منتشر شده، ادعا شده است که این فرد به ایران سفر داشته است.

این فرد در روز ۹ ژوئن (۱۹جوزا) در دادگاه محاکمه شده است و طی حکم دادگاه اجازه آزادی مشروط وی در چارچوب شرایط بسیار سختگیرانه صادر و پرونده وی برای تقدیم کیفرخواست به دادستانی ارجاع داده شده است.

از سوی دیگر، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل نیز به نقل از وکلای مدافع این فرد اعلام کرده اند که، تمامی ادعا‌های سرویس‌های امنیتی کذب است و تخیلاتی بیش نیست.

آن‌ها تاکید کرده اند که، هدف وی از سفر به ایران نوعی ماجراجویی بوده که می‌تواند حداکثر ۴ سال زندان برای وی به همراه داشته باشد.

به نوشته باشگاه خبرنگاران، گفته می‌شود، این دومین جاسوس ایران هست ک طی یک ماه اخیر بازداشت شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟