صلیب سرخ: نیمی از جمعیت افغانستان با عدم مصوونیت غذایی جدی روبرو هستند

  • انتشار: ۳۰ عقرب ۱۴۰۱
  • سرویس: بین المللتیتر 1
  • شناسه مطلب: 134458

کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ می‌گوید که نیمی از جمعیت افغانستان (۲۰ میلیون نفر) با عدم مصوونیت غذایی جدی روبرو استند.

این سازمان امروز‌ گفته است که چالش‌های اقتصادی و در حال حاضر زمستان، زندگی میلیون‌ها نفر را در افغانستان بیشتر تهدید می‌کند و بر ضرورت حمایت فوری بین‌المللی برای جلوگیری از وخامت بیشتر اوضاع تاکید کرده است.

مارتین شوب، مسوول عملیاتی کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ نیز در تویترش گفته است: «افزایش نرخ کالاهای اساسی در افغانستان، امرار معاش را برای اکثر مردم دشوار کرده است. یک خانواده متوسط افغان فقط می‌تواند ۸۲ در صد از مواد اولیه غذایی را تامین کند، بدون اینکه برای سایر نیازهای ضروری پول باقی بماند.»

مسوول عملیاتی کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ نیز تاکید کرده است که حمایت بیشتر از آسیب پذیرترین افراد در افغانستان بسیار مهم است.

مارتین شوب که اخیراً به افغاستان سفر کرده، گفته است که به دلیل چندین دهه جنگ و مشکلات اقتصادی، زندگی افغان‌ها به شدت آسیب دیده است.

بر اساس آماری که آقای شوب در تویترش نشر کرده است، بیش از ۲۴ میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند و نزدیک به ۲۰ میلیون نفر با کمبود شدید مواد غذایی مواجه استند.

به گفته مسوول عملیاتی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، هزاران نفر شغل خود را از دست داده‌اند و ۹۰ درصد مردم با کمتر از ۱.۹ دالر در روز زندگی‌شان را سپری می‌کنند.

او هشدار دارده است که با نزدیک شدن فصل زمستان، هر روز وضعیت میلیون‌ها خانواده افغان بدتر می‌شود و جامعه جهانی باید هر چه زودتر در این زمینه اقدام کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟