صلیب سرخ جهانی از وخامت اوضاع بشری در افغانستان ابراز نگرانی کرد

  • انتشار: ۱۷ عقرب ۱۴۰۱
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 134165

کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ بار دیگر از وخامت وضعیت بشری در افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته است که برای رسیدگی به بحران کنونی در این کشور به حمایت قویتر جامعه بین‌المللی نیاز است.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از شفقنا افغانستان، ایلوا فیلون، رییس دفتر صلیب سرخ در افغانستان ناوقت روز گذشته در ئتویترش نوشت، با فرا رسیدن فصل زمستان وضعیت بشری در افغانستان بدتر خواهد شد.

به گفتۀ این مقام کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ در افغانستان، برای رسیدگی به نیازمندان در این کشور به حمایت‌های قویتر بین‌المللی نیاز است.

این کمیته همچنان در گزارشی گفته است که در حال حاضر، نزدیک به ۲۰ میلیون نفر در افغانستان به مواد غذایی کافی دسترسی ندارند و همچنان بیش از ۲۴ میلیون نفر به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

صلیب سرخ ابراز نگرانی کرده که تشدید بحران بشری در این کشور میلیون‌ها نفر را به فقر و تنگدستی سوق خواهد داد. به گفتۀ این کمیته زنان بیوه و کودکان یتیم بدترین آسیب‌دیدگان بحران بشری کنونی در افغانستان اند و در بسیاری موارد آنان قادر به خوردن حتا یک وقت غذایی مناسب در روز نیستند.

این کمیته بار دیگر تاکید کرده است که پس از حاکمیت طالبان بر افغانستان، ۷۰۰هزار نفر در این کشور شغل شان را از داده اند.

بر اساس آمار سازمان جهانی صحت، نزدیک به ۱۹ میلیون نفر، سطوح بالایی از عدم مصوونیت غذایی را در افغانستان تجربه می‌کنند و بیش از ۳۴۰۰۰ کودک مبتلا به سوتغذیه شدید در سال روان میلادی در شفاخانه‌ها بستری شده‌ اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟