صدیقی: تداوم خشونت های طالبان فضای اعتماد برای آغاز مذاکرات صلح را خدشه‌دار می کند

  • انتشار: ۸ سرطان ۱۳۹۹
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 88548

سخنگوی ارگ ریاست جمهوری در یک نشست خبری تاکید کرد که تداوم خشونت از سوی طالبان فضای اعتماد برای آغاز مذاکرات صلح را خدشه‌دار خواهد کرد.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری اظهار داشت: دولت جمهوری اسلامی افغانستان به تامین صلح در کشور متعهد است و در راستای صلح و ثبات در کشور، بزرگترین قدم‌ها را برداشته است.

وی با اشاره به اینکه افزایش خشونت‌ها از جانب طالبان، ملت بزرگ افغانستان را نگران ساخته است افزود: تداوم خشونت‌ها فضای اعتماد برای آغاز گفتگو‌های صلح را خدشه‌دار خواهد کرد.

سخنگوی ریاست جمهوری بیان داشت: تیم مذاکره کننده دولت جمهوری اسلامی افغانستان، برای آغاز مذاکرات صلح آماده است و هیچ‌گونه ممانعتی برای آغاز گفتگو‌های صلح، از سوی دولت جمهوری اسلامی افغانستان وجود ندارد.

صدیقی با تاکید به آنکه هرگونه مانع احتمالی از سوی طالبان است افزود: نزدیک به چهار هزار زندانی طالبان از سوی دولت جمهوری اسلامی افغانستان به هدف آغاز مذاکرات صلح رها شده اند.

وی همچنین درباره کاهش نیرو‌های آمریکایی گفت: مناسبات دولت جمهوری اسلامی افغانستان با آمریکا، بر اساس تعهدات دو جانبه دو دولت استوار می‌باشد و تعداد سربازان آمریکایی تعیین کننده مناسبات بین دو کشور نیست.

صدیقی اضافه کرد: رقم کنونی سربازان نیرو‌های آمریکایی پاسخگوی ماموریت آموزشی، مشورتی و همکاری با نیرو‌های امنیتی افغانستان است و ماموریت «حمایت قاطع» همچنان ادامه خواهد داشت.

سخنگوی رئیس جمهور عنوان کرد: دولت جمهوری اسلامی افغانستان از اظهارات پنتاگون که گفته است شمار نیرو‌های آمریکایی در افغانستان به صورت متوسط تا ۸ هزار تن باقی خواهند ماند و هر گونه کاهش بیشتر در شمار نیرو‌ها فراتر از این رقم، بر اساس شرایط و با تکیه بر ارزیابی دولت ایالات متحده از اوضاع عمومی امنیتی افغانستان و میزان پایبندی و تعهد طالبان به مواد موافقتنامه صلح بین ایالات متحده و گروه طالبان صورت خواهد گرفت، استقبال می‌کند.

گفتنی است که اخیرا برخی رسانه ها به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده اند که دولت آمریکا در حال نهایی‌سازی برنامه خروج بیش از چهار هزار سرباز از افغانستان تا پاییز امسال است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟