صدور سه مجوز تسهیل کمک به افغانستان توسط وزارت خزانه‌داری امریکا

  • انتشار: ۲ جدی ۱۴۰۰
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 125516

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری امریکا (OFAC) سه مجوز عمومی را برای تسهیل جریان مستمر کمک‌های بشردوستانه و سایر حمایت‌ها برای مردم افغانستان صادر کرد. 

این مجوزها روز چهارشنبه، یکم جدی صادر شده است تا جریان کمک‌های بشردوستانه و سایر حمایت‌ها برای مردم افغانستان باز باشد.

وزارت خزانه‌داری امریکا گفته است که این اقدامات بر تعهد ایالات متحده برای حمایت از مردم افغانستان و ادامه رویه دیرینه دولت این کشور در مجوز دادن به ارائه کالاها و خدمات بشردوستانه به مناطق تحت تأثیر تحریم‌های ایالات متحده تأکید می‌کند. برخی از اعضای بلندپایه حکومت طالبان در فهرست تحریم‌های سازمان ملل و امریکا شامل است.

مجوزهای تازه به سازمان‌های غیردولتی، سازمان‌های بین‌المللی و دولت امریکا جواز می‌دهد که به افراد نیازمند در افغانستان کمک کنند.

این مجوزها به فعالیت‌ها و معاملات مربوط به شبکه حقانی نیز مجوز می‌دهد، اما آن را مشروط کرده است. این مجوزها اجازه انتقال پول به طالبان و شبکه حقانی را نمی‌دهد، مگر این که برای پرداخت مالیات، هزینه‌ها، تعرفه کمرگی، خرید مجوزها و یا خدمات عمومی در نظر گرفته شده بود.

وزارت خزانه‌داری امریکا گفته است که هیچ تحریمی تحت اداره این نهاد وجود ندارد که صادرات کالا و ارائه خدمات به افغانستان و یا ارسال پول به افغانستان و خارج آن را ممنوع کند، اما این فعالیت‌ها و معاملات توسط افرادی که تحت تحریم است، انجام نشود.

مجوزهایی که از سوی وزارت خزانه‌داری امریکا صادر شده است به اجرای قطع‌نامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد تسهیل کمک‌های بشردوستانه به افغانستان تصویب شده است، کمک می‌کند. این قطع‌نامه از سوی امریکا پیشنهاد شده بود.

انتهای پیام

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟