شیوع ویروس کرونا از بازار غذا‌های دریایی چین تایید نشد

  • انتشار: ۲۰ دلو ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 106284

بازرسان سازمان جهانی بهداشت انتشار ویروس کرونا از بازار غذا‌های دریایی هائونان را تایید نکرد.

به نقل از سی جی تی ان، ولادیمیر ددکوف، کارشناس سازمان جهانی بهداشت که عضو تیم تحقیق این سازمان در شهر ووهان چین است گفت: بازار غذا‌های دریایی هائونان در شهر ووهان ممکن است که شرایط گسترش ویروس کرونا را داشته باشد، ولی هیچ مدرکی دال بر اینکه شیوع ویروس از آنجا آغاز شده وجود ندارد.

بر این اساس، ددکوف تاکید کرد: «این بازار از شرایط عالی بسیار فاصله دارد. هیچ مدرکی وجود ندارد که ویروس از آنجا نشات گرفته است، شاید ویروس در مکانی دیگر ظاهر شده باشد، اما به طور فرضی تمامی شرایط برای گسترش ویروس در این بازار وجود دارد.»

بازار غذای دریایی هائونان به اولین توده از موارد ابتلا به ویروس کرونا مرتبط است، اما دانشمندان هنوز به نتیجه گیری بدون ابهام در رابطه با نقش این بازار در سرایت ویروس نرسیده اند. تیم تحقیقاتی سازمان جهانی بهداشت از اماکن مختلفی در ووهان بازدید کرده اند، از جمله بیمارستانی که بیماران مبتلا به ویروس کرونا در طول دوران ابتدایی شیوع ویروس در آنجا درمان می‌شدند و همچنین بازار‌هایی که به اولین دسته از شیوع ویروس مرتبط هستند.

این تیم تحقیقاتی همچنین روز چهارشنبه از موسسه ویروس شناسی ووهان بازدید کرد، محلی که به نشت ویروس کرونا متهم شده بود. ددکوف پس از بازدید از این محل این فرضیه را نیز رد کرد. وی در این زمینه گفت: «این موسسه به خوبی سازمان یافته است. نمی‌دانم چه کسی از آن‌ها انتقاد کرده است، آزمایشگاه آنجا به طور عالی مجهز است. این برای من دشوار است که تصور کنم چیزی از آنجا به بیرون نشت کرده باشد.»

هنوز گزارش نهایی تیم تحقیقاتی سازمان جهانی بهداشت به طور رسمی منتشر نشده است و بازرسان همچنان در حال تحقیق از اماکن مختلف چین هستند.

منبع: yjc

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟