شورای حراست و ثبات افغانستان عدم حمایت خود را از حکومت وحدت ملی اعلام کرد

  • انتشار: ۹ سنبله ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 15300

پس از اینکه حکومت وحدت ملی در آوردن اصلاحات و وعده هایش ناکام ماند، شورای حراست و ثبات افغانستان اعلام کرد از حکومت وحدت ملی حمایت نمی کند. این شورا اعلام کرده مردم افغانستان بیشتر از عبدالله و اشرف غنی برایشان ارزشمند است.

شورای حراست و ثبات افغانستان با تاکید بر عدم حمایت از رهبران حکومت وحدت ملی گفت که این حکومت حاصل یک توافق با دخالت کشورهای خارجی است.

شورای حراست و ثبات افغانستان موضع خود را در قبال مشکلات اخیر این کشور و تنش‌ها میان رهبران حکومت وحدت ملی اعلام کرد.

مسعود ترشتوال سخنگوی شورای حراست و ثبات افغانستان اعلام کرد که در روی کار آمدن حکومت وحدت ملی حرمتی برای رأی مردم افغانستان گذاشته نشد و نشان انتخابات شفاف نبود و براساس توافق بوجود آمد، زیرا برنده‌ای در انتخابات ریاست‌جمهوری وجود نداشت و این حکومت حاصل یک توافق با دخالت کشورهای خارجی است.

وی افزود: عملکرد حکومت وحدت ملی باعث سرخوردگی و ناامیدی مردم افغانستان، گستاخ شدن دشمنان این کشور و کاهش روحیه نظامیان افغان در تقابل با مخالفان شد و این در حالی است که به پایان این حکومت نزدیک می‌شویم و مشخص نیست پس از این چه خواهد شد.

ترشوال خاطرنشان کرد: شورای حراست و ثبات افغانستان از حکومت وحدت ملی حمایت نمی‌کند و ترجیح می‌دهد بجای حضور در کنار رهبران این حکومت با مردم افغانستان باشد، زیرا ارزش این کشور از اشرف‌غنی و عبدالله برای شورا بیشتر است.

وی گفت: اختلافات غنی و عبدالله برای هیچ تأثیری بر تداوم و بقای حکومت افغانستان ندارد و این دو بجای چنین اعمالی به خواسته مردم توجه کنند.

سخنگوی شورای حراست و ثبات افغانستان تصریح کرد: حکومت وحدت ملی افغانستان برخواسته از یک توافق سیاسی است نه قانون اساسی این کشور، از طرف دیگر وحدت ملی به این معنا نیست که رهبران کرسی‌های قدرت را به دو قسمت تقسیم کنند.

وی تأکید کرد: از رهبران حکومت وحدت ملی می‌خواهیم اصلاحات نظام انتخاباتی را بوجود آورده و انتخابات شفافی را برگزار کنند و در این مسیر بجای مشورت با افراد بیمار از کادر و نیروی متخصص و جوان افغانستان استفاده کنند.

شورای حراست و ثبات افغانستان با گذشت بیش از دوهفته از اختلافات اشرف غنی و عبدالله، سرانجام امروز موضع خود را اعلام کرده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟