شورای امنیت سازمان ملل: حملات هدفمند در افغانستان پایان یابد

  • انتشار: ۲۳ حوت ۱۳۹۹
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 108460

شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار توقف فوری حملات هدفمند در افغانستان شد.

این شورا در بیانیه ای از افزایش حملات هدفمند و خشونت‌ها در افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته است که این حملات باید هرچه زودتر پایان یابد.

در بیانیه این شورا آمده است که حملات هدفمند، غیر نظامیان، کارمندان ملکی، مقام‌های قضایی، فعالان رسانه‌ای، کارکنان صحی و بشری را هدف قرار داده که قربانیان آن زنان، مدافعان حقوق بشر و اقلیت‌های مذهبی و قومی را شاملند و باید عاملان این حملات هدفمند محاکمه شوند.

اعضای شورای امنیت گفته‌اند که صلح پایدار تنها از طریق روند صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها ممکن است و توافق سیاسی باید آتش‌بس دائمی و پایان جنگ را در بر داشته باشد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد همچنین بر شمولیت واقعی، مساوی و کامل زنان در روند صلح افغانستان تاکید کرد و طرف‌های مذاکرات صلح را ترغیب کرده تا اقداماتی را برای اعتمادسازی روی دست گیرند که باعث کاهش خشونت و حسن نیت مداوم شود.

بیانیه این شورا از طرف‌های مذاکرات صلح افغانستان خواسته است تا در هر وضعیتی به مکلفیت های خود تحت قوانین بشردوستانه بین‌المللی به شمول حفاظت از غیر نظامیان پایبند بمانند.

پیش از این مقامات دولتی بارها طالبان را مسئول حملات هدفمند در افغانستان عنوان کرده‌اند، اما گروه طالبان این اتهام را رد کرده‌است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟