شورای امنیت سازمان ملل برای رفع تحریم های ظالمانه علیه مردم ایران اقدام کند

  • انتشار: ۲۲ سرطان ۱۳۹۹
  • سرویس: گوناگون
  • شناسه مطلب: 89139

برخی رسانه ها با امضا کردن نامه ای خواستار پایان فوری تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران شدند. متن کامل این نامه به شرح زیر است:

روسای محترم کشورهای عضو شورای امنیت
جناب آقای امانویل مکرون رییس جمهوری فرانسه
جناب آقای بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس
جناب آقای دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا
جناب آقای ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه فدرال
جناب آقای شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین

سلام و تحیت،
ما در شرایط دشواری که جهان وجامعه ی بشری به دلیل شیوع ویروس کرونا با آن روبرو شده اند، اقدام به تهیه این نامه کرده ایم. شیوع این ویروس که دیگر مرز، ملیت وقاره ای را نمی شناسد، مسئولیت تاریخی بر دوش همه ی دولت ها وملت ها گذاشته تا بهترین درمان و راه حل ممکن را برای نجات بشریت ارایه دهند.

ویروس کرونا از عمق شرایط غیر انسانی و غیراخلاقی نظم جهانی و روابط بین الملل پرده برداشت وعدم موفقیت این سازوکار را در مقابل فاجعه ای پیش روی بشریت، به نمایش گذاشت.
ویروس کرونا شکنندگی جهان را نمایان کرد واز نیاز مبرم بشریت به ارزش ها بمنظور حمایت از سرنوشت مشترک خود، پرده برداشت.

ما با دیگر ملت ها ابراز همدردی می کنیم ودر کنار همه ی دولت ها برای نجات بشریت، متوقف کردن درد و رنج انسان ها و شکست ویروس کرونا ، که سازمان بهداشت جهانی آن را “همه گیر جهانی” نامیده است، ایستاده ایم.
در چنین شرایطی منطقی نیست که دولت ها و ملت های جهان تنها نظاره گر مردم ایران باشند که چگونه با دستان خالی در مقابل ویروس کرونا دست وپنجه نرم می کنند وبرای کاهش درد ورنج ۸۲ میلیون ایرانی، هیچ مسئولیتی احساس نکنند.مردم ایران در شرایطی با این ویروس روبرو هستند که به دلیل انواع تحریم های اقتصادی قادر به تهیه دارو ولوازم پزشکی برای درمان مبتلایان و مهار تبعات ناشی از شیوع ویروس در جامعه ، نیستند.

این سخن دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که گفت “بی سابقه ترین تحریم ها را علیه ایران اعمال کرده است” کاملا درست بود. تاریخ ایالات متحده آمریکا تاکنون شاهد اعمال چنین تحریم هایی که در حال حاضر علیه ایران تحمیل می شود، نبوده است . درست است که پرزیدنت ترامپ چنین تحریم هایی را با انگیزه های سیاسی و امنیتی وضع کرده است ، اما این تعبیر هم درست است که وی عملا مانع رسیدن دارو به ۸۲ میلیون ایرانی شده است وآنان را از ابتدایی ترین حقوق اولیه خود یعنی حق “محافظت از زندگی ” که در تاریخ ۱۰ دسامبر ۱۹۴۸ در اعلامیه جهانی حقوق بشر درج شده، محروم کرده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ودیگر همکارانش فراموش کرده اند که تحریم های اعمال شده علیه ایران پیش از آنکه سیاسی ویا اقتصادی باشد، در درجه نخست تحریم های انسانی است زیرا با این تحریم ها تمامی ارزش های انسانی در چنین شرایطی نادیده گرفته است.

ما از این تعجب می کنیم که چگونه اعضای دولت آمریکا می توانند در کاخ سفید برای نجات از “ویروس کرونا” دست به دعا بردارند در حالیکه ۸۲ میلیون ایرانی از تحریم های ظالمانه و غیر انسانی و غیراخلاقی این دولت، رنج می برند؟

دولت آمریکا و به طور خاص از طریق خزانه داری ، شدیدترین فشارها را بر همه مؤسسات بین المللی و داخلی از جمله صندوق بین المللی پول ، سازمان بهداشت جهانی، بانک ها و نهادها و مؤسسات مختلف مالی بین المللی اعمال می کند تا آنها را به تعامل با ایران بازدارد واینگونه این کشور را از تهیه دارو و لوازم پزشکی مورد نیازش برای مقابله با ویروس کرونا منع کند وحتی به دولت ایران اجازه نمی دهد از دارایی های بلوکه شده اش برای خرید دارو ، مواد غذایی و لوازم پزشکی مورد نیاز مردم ایران ، استفاده کند.

ما از شما به عنوان اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل می خواهیم تا به مسئولیت تاریخی ، حقوقی و بشردوستانه خود را برای اعمال فشار به دولت آمریکا برای آزاد کردن سپرده های توقیف شده ایران، عمل کنید تا به دولت ایران امکان تهیه دارو، مواد غذایی و تجهیزات لازم داده شود و از خزانه داری آمریکا نیز بخواهید بمنظور کمک به اقتصاد خانواده های ایرانی اقدام به رفع تحریم های اقتصادی علیه ایران کند ومحدودیت هایی اعمال شده بر سازمان ها و نهادهای بین المللی جهت همکاری با ایران را از میان بردارد.

ما امیدواریم که به صدای وجدان خود در جهت حمایت از حقوق بشر در ایران گوش فرا داده وبه مسئولیت های تاریخی خود در شرایط حساس کنونی عمل کرده و برای رفع تحریم ظالمانه علیه مردم ایران اقدام کنید.

احترام ما را بپذیرید
با قدردانی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟