شهوانی‌ترین نگاه به زن

  • انتشار: ۲۵ سنبله ۱۴۰۰
  • سرویس: اجتماعیدیدگاه
  • شناسه مطلب: 120806

تصویری را که می‌بینید، از یک نشستی در حمایت از امارت طالبانی در کابل برداشته شده‌ است. ظاهرا این سیاه‌پوشان، بانوانی‌اند که گردهم آمده‌اند تا از طالبان حمایت کنند.

این‌که آیا این سیاه‌پوشان بانوان‌اند یا خیر و چگونه بدانیم که زن‌اند، مبحث دیگری است. اما آن‌چه در این تصویر خیلی واضح است، نگاه شهوت‌آلود و جنسیت‌زده طالبان به زن است. از منظر طالبان، زن یعنی تن. آن‌ها زن را به تنانگی‌اش فرومی‌کاهند و روح انسانی‌اش را نمی‌بینند. فروکاست زن به تن، بدترین تجاوز جنسی به زن است و علت‌العلل ترویج نگاه‌های جنسیت‌زده و شهوت‌آلود به زنان.
چنین نگاهی همواره در تاریخ اسلام، نگاه غالب نبوده است. بوده اند کسانی که با زنان نشست و برخاست داشته‌اند، اما در وجود آن‌ها معنویت و فضیلت را می‌دیده‌اند، نه تنانگی‌اش را.

مثلاً در کتاب‌های تصوف از حسن بصری نقل شده است که او در باره رابعه عدویه فرمود: ” من یک شبانه روز کامل با رابعه گذراندم و با هم در باره طریقت و حقیقت سخن گفتیم. در این مدت هیچ‌گاه به ذهن من نگذشت که من مرد هستم و او زن است و در پایان هنگامی که به او نگریستم خود را از نگاه معنوی ورشکسته و اما او را کاملاً مخلص از نگاه فضیلت معنوی یافتم.”

نگاه طالبانی به زن، هم توهینی به اسلام، هم توهینی به زن و هم توهینی به کرامت انسانی بانوان است. این نگاه در واقع رخ دیگر سکه نگاهی است که فلم‌های پورن ترویج می‌کند.

عبدالشهید ثاقب

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟