شنیدن صدای انفجارهای پیاپی در شمال اربیل عراق

  • انتشار: ۱۸ حمل ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 129345

حداقل صدای دو انفجار در شهرستان خبات واقع در شمال غرب اربیل عراق شنیده شده و این خبر را برخی رسانه‌های منطقه‌ای اقلیم کردستان نیز اعلام کرده اند.

یک مقام محلی به «کردستان ۲۴» گفته است که با اطمینان نمی‌توان صدای این انفجارها را ناشی از حمله راکتی عنوان کرد و هنوز منبع این صداها مشخص نیست.

با این حال، منابع دیگری گفته اند که صداهای انفجار مربوط حمله راکتی به پایگاه زلیکان ارتش ترکیه در شمال عراق بوده است. همزمان گفته شده که گروهی تحت عنوان «احرار سنجار» مسئولیت حمله راکتی به مواضع ارتش ترکیه را بر عهده گرفته اند.

در حالی که پیش تر گروه‌های مقاومت عراقی نسبت به حضور غیرقانونی ارتش ترکیه در عراق هشدار داده بودند، اکنون برای دومین بار است که طی سه روز گذشته مواضع ارتش ترکیه در عراق هدف قرار می‌گیرد.

از طرف دیگر، منابعی نیز به صورت غیررسمی گزارش داده اند که یک پالایشگاه نفت در اربیل مورد هدف قرار گرفته شده است و مالک این پالایشگاه همان فردی است که ویلای آن ماه گذشته توسط سپاه پاسداران موشک باران شده بود. در آن زمان اعلام شد که ویلای بمباران شده با موشک فاتح ایران در واقع میزبان نشست مأموران و افسران موساد و سازمان جاسوسی میت ترکیه بوده است و چند روز بعد نیز برخی شواهد از برگزاری چنین نشستی در عراق با حضور افسران امنیتی رژیم صهیونیستی حکایت داشت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟