شنود از خبرنگاران در دولت ترامپ

  • انتشار: ۱۳ جوزا ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 114072

به نقل از نیویورک تایمز، وزارت دادگستری در زمان دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا سوابق و مکالمات تلفونی چهار خبرنگار ارشد نیویورک تایمز را از سال ۲۰۱۷ به عنوان بخشی از مدارک برای انتشار اخبار در مورد رییس جمهور سابق آمریکا ضبط و ثبت کرده است.

این آخرین مورد از افشاگری‌های مربوط به تخلفات دولتی در زمان ترامپ است. این اسناد نشان می‌دهند به دستور مستقیم دونالد ترامپ تمامی مکالمات تلفونی و سوابق خبری خبرنگاران منتقد رییس جمهور سابق آمریکا ضبط شده است. این مدارک همچنین نشان می‌دهد مکالمات تلفونی خبرنگارانی از واشنگتن پست و ایمیل‌های خبرنگاران سی ان ان هم در پی همین دستور ترامپ رصد شده است.

دین باکت، سردبیر اجرایی روزنامه نیویورک تایمز این اقدام دولت ترامپ را محکوم کرد.

وی در بیانیه‌ای که به این منظور منتشر شده گفت: شنود مکالمات تلفونی خبرنگاران و ضبط آن‌ها نشانه آشکار تعدی به آزادی مطبوعات است. ترامپ همیشه خبرنگاران را تهدید می‌کرد تا آن‌ها را ساکت نگه دارد تا آنچه را که دولتش انجام می‌دهد از دید مردم مخفی بماند.

وی تاکید کرد: جو بایدن در بیانیه‌ای گفته که این اقدامات را تحمل نخواهد چرا که دخالت آشکار در آزادی مطبوعات است. ما منتظریم تا ببینیم دولت چه اقدامات عملی را در جهت تکرار نشدن این اتفاقات در آینده انجام خواهد داد.

دولت بایدن در پی افشای مدارک مربوط به شنود خبرنگاران در زمان ترامپ این اقدام را محکوم کرده و گفته نمی‌توان این کار را “یک اشتباه ساده” نامید.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟