شلیک موشک بالستیک بین‌قاره‌ای توسط کوریای شمالی

  • انتشار: ۲۹ حوت ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 128900

مقام‌های دفاعی سئول اعلام کرده‌اند که کوریای شمالی دست‌کم چهار راکت را از «راکت‌اندازهای چندگانه» به سمت دریای زرد پرتاب کرده است.

خبرگزاری رویترز در این خصوص نوشت، پیونگ‌یانگ در سال جاری میلادی «مجموعه‌ای از تسلیحات ممنوعه» را شلیک و مجموعه‌ای از ماهواره‌های شناسایی که سئول و واشنگتن آن را بعنوان سامانه موشک بالستیک بین‌قاره‌ای توصیف کرد‌ه‌اند، آزمایش کرده است.

ستاد مشترک نیروهای مسلح کره جنوبی در پیامی به خبرنگاران گفت:‌ «شلیک‌هایی انجام گرفته است که که احتمالاً امروز صبح (یکشنبه) از سوی راکت‌اندازهای چندگانه کوریای شمالی شلیک شده است. ارتش ما آمادگی دفاعی خود را حفظ کرده و در عین حال از نزدیک تحولات مربوطه را دنبال می‌کند».

خبرگزاری یونهاپ به نقل از مقام‌های کره جنوبی گزارش کرد که چهار شلیک در مدت یکساعت از ساعت ۰۷:۲۰ صبح یکشنبه به وقت محلی از یک مکان نامعلوم در استان «پیونگان جنوبی» صورت گرفته است و هدف شلیک‌ها در دست بررسی است.

شورای امنیت ملی کوریای جنوبی پس از این شلیک‌ها جلسه اضطراری برگزار کرد و خواستار تقویت حالت دفاعی به منظور جلوگیری از «خلاء‌ امنیتی در دوران انتقال قدرت در کوریای کره جنوبی» شد.

این آزمایش کوریای شمالی در حالی انجام گرفته بود که یک روز قبل از آن، ارتش ایالات متحده در اقدامی تحریک‌آمیز در شبه جزیره کره و اطراف آن رزمایش برگزار کرد تا تقابل خود را با آزمایش‌های موشکی پیونگ‌یانگ به نمایش بگذارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟