شلیک موشکهای اسکندر از بلاروس به سمت اوکراین

  • انتشار: ۹ حوت ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 128009
موشک اسکندر

یک مقام اوکراینی از شلیک موشکهای اسکندر از بلاروس به سمت خاک اوکراین در ساعت حدود ۵ بعد از ظهر به وقت محلی (۱۵ به وقت گرنویچ) در روز یک شنبه خبر داد.

این اقدام در حالی صورت می پذیرد که طبق اعلاک دفتر ریاست جمهوری اوکراین، قرار است مقامات روسیه واکراین در مکانی میان مرزهای بلاروس و اوکراین دیروز (یکشنبه) دیدار کنند.

ساعاتی پیش «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، به ستاد مشترک نیروهای مسلح این کشور دستور داد نیروهای بازدارنده هسته‌ای این کشور را در حالت آماده باش قرار دهد.

پس از این دستور پوتین کاخ سفید مدعی شد پوتین تهدیدهایی انجام می‌دهد که با هشدار نیروی هسته‌ای همراه است.

اندکی بعد سخنگوی کاخ سفید در مصاحبه با شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز، با اشاره به این دستور پوتین، مدعی شد پوتین تهدیدهایی انجام می‌دهد که با هشدار نیروی هسته‌ای همراه است.

اما در مقابل «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، شب گذشته گفته بود سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) دلیلی ندارد که مدعی تجاوز روسیه به اوکراین باشد و افزود: «با توجه به ناتوانی کشور‌های ناتو در مذاکره و عدم تمایل آن‌ها به تقویت واقعی امنیت در اروپا، براساس اصل امنیت برابر و غیرقابل تقسیم، ما تلاش آن‌ها را برای متهم کردنِ روسیه به تجاوز به اوکراین بی‌اساس می‌دانیم.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟