شرکت صد‌ها کانادایی در مراسم تشییع کشته شدگان حمله تروریستی اخیر

  • انتشار: ۲۳ جوزا ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 114748

به نقل از رویترز، صد‌ها نفر در مراسم عمومی تشییع جنازه یک خانواده مسلمان کانادایی که از سوی شخصی بوسیله یک کامیون زیر گرفته شده بودند، شرکت کردند.

فرد متهم دراین حادثه، جوانی به نام «ناتانیل ولتمن» ۲۰ ساله بوده که با کامیون به سمت این خانواده حرکت کرد و زمانی که آن‌ها در نزدیکی خانه خود در شهر لندن واقع در ایالت انتاریوی کانادا در حال قدم زدن بودند، آن‌ها را زیر گرفت. پنجمین عضو خانواده نیز که یک پسربچه ۹ ساله است، نیز دوران نقاهت خود از جراحات شده را در بیمارستان می‌گذراند.

«جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا این اقدام را «حمله‌ای تروریستی» خواند و قول داد تا به شدت با گروه‌های راست گرا و نیز طرف‌هایی که در فضای مجازی نفرت پراکنی می‌کنند، بر خورد کند.

پولیس کانادا نیز گفته است این حمله با سوء نیت قبلی به انجام رسیده و این خانواده بخاطر اعتقادشان به اسلام هدف قرار گرفتند.
این مراسم تشییع یک ساعته در حالی به انجام رسید که ۴ تابوت این قربانیان در حالی که با پرچم‌های کانادا پوشانده شده بود، وارد «مرکز اسلامی جنوب غربی انتاریو» شد و با اقامه نماز و تسلیت سران مذهبی و مسلمان این کشور به پایان رسید. پس از آن باقی مراسم دفن به صورت خصوصی برگزار شد.

گفتنی است این خانواده مسلمان در حدود ۱۴ سال پیش از پاکستان به کانادا مهاجرت کرده بودند. این حمله سبب خشم و ناراحتی مردم کانادا شد و سیاستمداران تمامی اتزاب کانادایی این جنایت را محکوم کردند.

ولتمن، متهم این حادثه که روز دوشنبه (فردا) به دادگاه می‌رود، با چهار اتهام قتل از نوع درجه یک و یک تلاش برای قتل مواجه خواهد شد.

منبع: yjc

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟