شرط احمد مسعود برای پایان دادن به جنگ با طالبان

  • انتشار: ۹ سنبله ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 119813

احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت افغانستان در ولایت پنجشیر می‌گوید اگر طالبان دولتی فراگیر ایجاد و آزادی و برابری شهروندان را تأمین کند، او حاضر است فعالیت های خود علیه این گروه را متوقف نموده و از سیاست کنار برود.

رهبر جبهه مقاومت در صحبت با نشریه‌‌ فارین پالیسی گفت: «اگر طالبان قصد دارند قدرت را با همه تقسیم کنند و تلاش های شان را برای برقراری عدالت، اعطای برابری و آزادی فردی و جنسیتی به همه مردم در افغانستان، متمرکز کنند، من عقب نشینی کرده و از سیاست کنار خواهم رفت».

مسعود گفت که حل و فصل قابل قبول با طالبان تنها در صورتی امکان پذیر است که جنبش دولت فراگیر و غیر متمرکز افغانستان را تشکیل دهد، وی همه گزینه های دیگر را برای نمایندگان مقاومت غیرقابل قبول می داند. در غیر این صورت، رویارویی با طالبان ادامه خواهد یافت.

رهبر جبهه مقاومت افغانستان همچنین خاطرنشان کرد که هیچگونه حمایت مالی از خارج دریافت نمی کند و ظاهرا بسیاری از کشورهای منطقه در کنار طالبان هستند و به گونه‌ ای ازاین گروه حمایت می‌کنند.

پنجشیر، تنها ولایت افغانستان است که خارج از تصرف طالبان باقی مانده است. طالبان تاکید کرده‌اند که مشکل پنجشیر را با گفت‌وگو حل می‌کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟