شرایط عجیب طالبان برای شرکت در نشست استانبول!

  • انتشار: ۵ جوزا ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 113586

گروه طالبان اعلام کرده‌است که نمایندگان این گروه در صورتی در نشست استانبول اشتراک می‌کنند که این نشست از سه روز بیش‌تر نبوده و آجندای آن هم شامل تصمیم‌گیری درباره موضوعات مهم نباشد.

یک مقام ارشد گروه طالبان در گفتگو با صدای امریکا گفته‌است: «رهبری ما پیشنهاد کرده که نشست استانبول نباید از سه روز طولانی‌تر باشد.»

این شرط گروه طالبان را یک مقام دیگر این گروه نیز تایید کرده و گفته‌است که نمایندگان این گروه تنها با این شرایط به نشست استانبول اشتراک خواهند کرد.

این دسته از اعضای ارشد طالبان همچنین گفته‌اند که رهبران این گروه طرفدار اشتراک در نشست استانبول نبودند؛ اما پس از درخواست کشورهای پاکستان و قطر تصمیم گرفتند که با گذاشتن برخی شرایط در این نشست اشتراک کنند.

این عضو طالبان در مورد هیات این گروه در نشست استانبول چیزی نگفته‌؛‌ اما تاکید کرده که رهبری این گروه نمی‌خواهد نشست استانبول به یک سکوی تصمیم‌گیری مبدل شود و با آجندای مشخص در این نشست مخالفت دارد.

این عضو طالبان گفته‌است که این گروه در حال حاضر آتش‌بس اعلام نخواهد کرد. به گفته او، در گفتگوهای صلح نیز در مورد برقراری آتش‌بس تصمیم گرفته نخواهد شد.

این در حالی است که قرار بود نشست صلح استانبول در ۲۴ اپریل در ترکیه برگزار شود؛ اما مقامات ترکیه اعلام کردند که این نشست تا پس از عید فطر به تاخیر افتاده‌است.

تاکنون زمان مشخص برگزاری این نشست روشن نیست.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟