شرایط عجیب حضور در مراسم تدفین ملکه برای رهبران جهان

  • انتشار: ۲۱ سنبله ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 132973

هر تصوری که از مراسم تدفین درگذشتگان دارید را دور بریزید، خاکسپاری ملکه چیز دیگری است؛ تاحدی که ممکن است جو بایدن را در حالی ببینیم که برای رفتن به مراسم تدفین ملکه، به دنبال بس می‌گردد!

با طیاره ی شخصی نیایید!

بر اساس اسنادی از لندن که به دست روزنامه پولتیکو رسیده، به سران کشورها توصیه شده که با جت یا بالگردهای شخصی خود در مراسم تدفین ملکه الیزابت حاضر نشوند.

از نمایندگان خارجی و همسرانشان خواسته شده تا با پروازهای عادی به انگلیس بروند، زیرا میدان هوایی «هیترو» لندن ظرفیت فرود هواپیماهای شخصی و فضای پارک آن‌ها را ندارد.

اگر رهبران خارجی بر سفر با جت‌های شخصی خود اصرار ورزند، باید در شهرهای اطراف لندن طیاره ی خود را به زمین بنشانند.

البته جای پارک طیاره تنها مسئله‌ای نیست که بایدن باید به آن فکر کند. پیش‌تر سی‌ان‌ان گزارش داد جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا باید تصمیم بگیرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق این کشور و از دوست‌داران ملکه را با خود به انگلیس ببرد یا نه.

سی‌ان‌ان گزارش داد که بایدن باید درباره حضور یا عدم‌حضور ترامپ در مراسم تدفین ملکه تصمیم بگیرد.

فقط آقا و بانو!

بر اساس این دستور کار وزارت خارجه انگلیس، تنها سران کشورها و شریک زندگی‌شان مجوز حضور در این مراسم را خواهند داشت. هنوز مشخص نیست که سران پیشین کشورها (روسای جمهور یا نخست‌وزیران پیشین) در این مراسم شرکت خواهند کرد یا نه.

در این نامه آمده است: «به دلیل کمبود فضا در مراسم تدفین کشوری الیزابت دوم و رویدادهای وابسته به آن، هیچ عضو دیگری از خانواده میهمان اصلی یا مقامات کشور متبوع وی اجازه حضور در مراسم را نخواهند داشت».

موتر ممنوع، با بس بیایید!

این سند نشان می‌دهد که محدودیت‌های وضع‌شده شامل حال موترهای رسمی سران دیگر کشورها هم می‌شود. از میهمانان خواسته شده تا به دلایل امنیتی و با توجه به محدودیت‌های جاده‌ای، از آوردن موترهای شخصی خود خودداری کنند.

مسئولان برگزاری این مراسم بس‌هایی برای انتقال رهبران جهان تعبیه کرده‌اند. یک سفیر خارجی در لندن گفت: فکر کنید بایدن سوار بس شود!

مراسم تدفین ملکه الیزابت دوم روز ۱۹ سپتامبر (۲۸ سنبله) برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟