شرایط خطرناک فعلی و تداوم باتلاق همیشگی!

  • انتشار: ۹ سنبله ۱۴۰۰
  • سرویس: دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 119816

بدترین باتلاق یک مردم و جامعه ایجاد آدرس‌های موازی و ناهماهنگ برای چانه‌زنی است که گاهی توسط سیاستگران کم‌تجربه، عجول و طماع و گاهی توسط دشمنان زیرک و مکار ایجاد می‌شود.

آدرس‌های موازی و ناهماهنگ علاوه بر ایجاد چند دستگی در میان خودی‌ها، چالش‌ها را برای دشمن آشکارتر و در نتیجه دشمن را برای ضربه زدن آگاه‌تر و هوشیارتر می‌کند؛ زیرا دشمن از طریق گفتگو با آدرس‌های موازی و ناهماهنگ و بعضا رقیب، خیلی راحت نقطه ضعف‌ها را شناسایی نموده هدف حمله قرار می‌دهد.

یکی از بدترین باتلاقها و مشکلات همیشگی مردم ما نیز آدرس‌های موازی برای چانه‌زنی بود که توسط سیاستگران خودی و گاها توسط رقبای مشترک پدید آمد. سران جنبش روشنایی و رهبران سنتی گرفتار همین معضل بود و باعث شد که کارگزاران دولت متعصب از طریق معضل نامبرده چالش‌های مردم و سران ما را شناسایی نموده هدف قرار بدهند تا در نهایت همه زمین‌گیر شویم.

الآن و در این شرایط خطرناک طالبانی، که در میان مرگ و زندگی سیاسی و فرهنگی دست و پنجه نرم می‌کنیم و موجودیت ما در خطر است، باز داریم از گذشته عبرت نمی‌گیریم و با آدرس‌های موازی و ناهماهنگ با طالبان وارد گفتگو می‌شویم و آن‌هم با زیرک‌ترین افراد طالبان نظیر مولوی وثیق و امثال وی که در گذشته از کدرهای مهم استخباراتی طالبان بودند.

بنابراین، اگر مردم‌ما و سران ما می‌خواهند به جایی برسند، باید به آدرس‌های موازی و ناهماهنگ پایان داده از موضع و آدرس واحد و با استفاده از تجارب تجربه دیدگان وارد گفتگو شوند و الا بحران کنونی کشنده‌تر از گذشته خواهد بود.

محمد امین احسانی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟