سوریه: حمایت از تروریسم استراتژی ثابت ترکیه است

  • انتشار: ۱۰ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 79245

سوریه تاکید کرد که “کمپین گمراه ‌سازی رژیم ترکیه و کشورهای غربی” علیه دمشق در چند روز گذشته، حمایت حداکثری آن کشورها از گروهک‌های تروریستی مسلح در طول سال‌های گذشته و حال حاضر را اثبات می‌کند.

یک مقام مسؤول در وزارت امور خارجه سوریه به خبرگزاری رسمی این کشور (سانا) تصریح کرد: مبالغه رسانه‌های ترکیه در خسارات وارده به ارتش سوریه طی عملیات در محور شهرک سراقب تلاش برای بالا بردن روحیه تروریست‌ها و یک اعتراف رسمی به دخالت نیروهای ترکیه در نبردها در کنار گروه‌های تروریستی – تکفیری است و بر عدم احترام ترکیه به تعهدات خود در توافقنامه سوچی تاکید می‌کند.

این مقام مسؤول افزود: پیروزی‌های ارتش سوریه بر تروریسم و موفقیت آن در بازگشایی بزرگراه بین‌المللی حلب – دمشق، بازگشایی فرودگاه بین‌المللی حلب و بازپس گیری بیش از ۱۳۰ روستا در استان‌های ادلب، حلب و حماه، بدون شک نشان داده است که حمایت از تروریسم به یک استراتژی ثابت در سیاست‌های این کشورها برای دستیابی به اهداف خود در تضاد آنها با قوانین بین‌المللی، حقوق بشر بین‌المللی و حقوق بشر است.

این مقام تاکید کرد: ارتش سوریه که در هفته‌های اخیر میلیون‌ها شهروند را از خطر تروریسم آزاد کرد، به انجام ماموریت‌های خود در ریشه کن کردن تروریسم در تمام خاک سوریه ادامه خواهد داد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟