سنگین ترین حکم صادر شده علیه یکی از مهاجمان به ساختمان کنگره

  • انتشار: ۲۰ عقرب ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 123964

یکی از متهمان حمله به ساختمان کنگره به جرم خشونت علیه پولیس و حمله به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه سال جاری میلادی به تحمل ۴۱ ماه زندان محکوم شد.

به گزارش رویترز، دادگاه بررسی حادثه حمله به ساختمان کنگره آمریکا در ششم ژانویه اسکات فرلمب، یکی از مهاجمان را به ۴۱ ماه زندان  حبس محکوم کرد.
بر این اساس، این فرد که پیشتر از مبارزان ورزش‌های رزمی بوده و حالا صاحب یک باشگاه ورزشی در نیوجرسی آمریکاست روز گذشته توسط قاضی دادگاه فدرال آمریکا متهم شناخته و به دلیل حضور در شورش‌های ۶ ژانویه و اعمال خشونت علیه پلیس به تحمل ۴۱ ماه حبس محکوم شد. این شدیدترین مجازاتی است که تا به امروز علیه متهمان حمله به ساختمان کنگره صادر شده است.
این حکم توسط رویس لمبرث، قاضی منطقه‌ای آمریکا در جریان یک جلسه دادگاه در واشنگتن دی سی صادر شده است. اسکات فرلمب در ماه اوت به حمله به یک افسر پلیس و حضور در شورش‌های ۶ ژانویه اعتراف کرده بود. فرلمب از متهمان سابقه دار است که پیش از نیز حدود ۱۰ ماه در یک سلول انفرادی در زندانی در آمریکا حبس بوده است.
در جریان حمله به ساختمان کنگره در تاریخ ۶ ژانویه سال جاری میلادی بیش از ۱۰۰ نیروی پلیس مجروح و ۵ نفر نیز کشته شدند. تا به حال حدود ۷۰۰ نفر به جرم حضور در آشوب‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و حادثه حمله به ساختمان کنگره توسط نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی دستگیر شده و منتظر برگزاری جلسه دادگاه خود هستند.
گفته می‌شود بسیاری از این افراد یا به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم با دونالد ترامپ، زییس جمهور سابق آمریکا در ارتباط بودند.

منبع: yjc

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟