سنای امریکا: ۷۵ درصد افرادی که از افغانستان منتقل شدند واجد شرایط نبودند

  • انتشار: ۷ قوس ۱۴۰۰
  • سرویس: بین المللتیتر 1
  • شناسه مطلب: 124496

بر اساس یادداشت اعضای کنگره امریکا، با وجود ادعاهای دولت بایدن، تقریبا هیچ‌یک از ۸۲۰۰۰ نفری که در ماه آگوست از کابل با هواپیما منتقل شدند، قبل از پذیرش در ایالات متحده بررسی نشدند. طبق این یادداشت، ۷۵ درصد افرادی که تخلیه شده‌اند، واجد شرایط تقاضای ویزا نبودند.

به گزارش رسانه واشنگتن اگزماینر، مقامات ارشد در سراسر وزارت‌های امنیت داخلی، دفاع، خارجه و عدلیه در این یادداشت که توسط جمهوری‌خواهان سنا در اواخر اکتوبر تهیه شده، روند غربالگری و بررسی پناهجویان افغان را فاجعه‌بار توصیف کرده‌اند.

طبق این یادداشت، مقامات از اطلاعات جمع‌آوری‌ شده و مصاحبه‌ها استفاده نکرده‌اند.

در این گزارش همچنین آمده‌است که ده‌ها هزار افغانی که از سوی دولت بایدن وارد ایالات متحده شدند واجد شرایط نبودند. منابع به واشنگتن اگزماینر گفته‌اند که تقریباً ۷۵ درصد افرادی که تخلیه شده‌اند، شهروندان امریکایی، دارندگان گرین‌کارت، ویزای مهاجرت ویژه افغانستان و یا متقاضیان ویزا نیستند.

جمهوری‌خواهان سنای به واشنگتن اگزماینر گفته‌اند که دولت بایدن سیاست‌های دیرینه دولت ایالات متحده برای رسیدگی به پناهندگان را نقض کرده‌است.

واشنگتن اگزماینر نوشته‌است که پناهندگان باید قبل از پذیرش در ایالات متحده از طریق یک فرایند گسترده که شامل بازجویی‌های متعدد است، غربالگری و بررسی شوند. بر اساس این یادداشت، دولت بایدن به جای پیروی از پروتکل، به مقامات مجری قانون فدرال و مقامات نظامی که تخلیه و پردازش را انجام می‌دهند، دستور داد تا از استندردهای کمتر سخت‌گیرانه پیروی کنند.

امریکا پس از تسلط طالبان بر کابل، عملیات بزرگ تخلیه را برای انتقال همکاران محلی و شهروند خود آغاز کرد.

این عملیات که با هرج‌و‌مرج همراه بود، هدف یک حمله انتحاری نیز قرار گرفت و در نتیجه بیش از ۱۳ نظامی امریکایی و ده‌ها شهروند افغان کشته شدند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟