سناتور امریکایی: خروج از افغانستان بی‌کفایتی جو بایدن را ثابت کرد

  • انتشار: ۲۰ عقرب ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 123941

لیندزی گراهام؛ سناتور جمهوری‌خواه امریکایی جو بایدن را بی‌کفایت‌ترین رییس جمهور این کشور خوانده و گفته که خروج از افغانستان بی‌کفایتی او را ثابت کرده‌است.

گراهام در مصاحبه‌‍‌ای با «فاکس نیوز» گفت که بایدن حتی از جیمی کارتر؛ رییس جمهور اسبق امریکا نیز بدتر است و این به ویژه بعد از خروج از افغانستان درباره او بیش‌تر صدق می‌کند.

او افزود: «جو بایدن بی‌کفایت‌ترین رییس جمهور ادوار زندگی او در زمینه سیاست خارجی و حتی بدتر از جیمی کارتر بوده است و ماهیت جنگ با تروریزم را درک نمی‌کند.»

پیش از این، روزنامه انگلیسی تلگراف هم در گزارشی گفته بود که محبوبیت جو بایدن طی ۹ ماه نسبت به سایر رؤسای جمهور امریکا به شدت سقوط کرده به نحوی که وی رتبه نخست در این کاهش را از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون به خود اختصاص داده است.

بر این اساس، رتبه‌ بایدن ۱۱.۳ درصد کاهش داشت (از ۵۶ درصد تا ۴۴.۷ درصد) و چنین کاهشی بیشتر از شاخص سقوط رتبه ۱۰ رئیس جمهور قبلی این کشور است. پیش‌تر صاحب رکورددار این کاهش سریع محبوبیت، باراک اوباما بود که طی ۹ ماه اول ریاست جمهوری، ۱۰.۱ درصد کاهش رتبه داشت. کاهش رتبه دونالد ترامپ در ۹ ماه اول ۴.۴ واحد درصد بود.

این روزنامه در ادامه اضافه کرد که محبوبیت بایدن در ماه جولای زمانی که در امریکا تعداد مبتلایان به ویروس کرونا افزایش یافت و پایان ماه آگست یعنی وقتی که ارتش امریکا از افغانستان خارج شد، به شدت سقوط کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟