سناتور آمریکایی: بایدن بیدار شو تروریست‌ها در راهند!

  • انتشار: ۱۸ عقرب ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 123835

«تام مک کلینتاک» نماینده جمهوریخواه از ایالت کالیفرنیا هشدار داد که تروریست ها درحال وارد شدن به خاک آمریکا هستند و اگر بایدن کاری نکند، باید در آینده جرم خود در خیانت به آمریکا را بپذیرد.

این نماینده کنگره در مقاله ای در نشریه واشنگتن تایمز  نوشت بایدن که طرح خروج نظامی مشروط و مرحله به مرحله آمریکا(طراحی شده در دوره دولت ترامپ) را به یک تسلیم بی قید شرط  در مقابل طالبان تبدیل کرد از سویی هم سیاست های نادرست  وی باعث هرج و مرج و ناامنی در مرزهای جنوبی آمریکا شده است، تاکنون هیچ حرفی نه درباره تهدیدهای احتمالی از جانب افغانستان و نه درباره مرزهای ناامن آمریکا نزده است.

مک کلینتاک در این مقاله نوشت: چنانچه  هریک را بطور جداگانه بنگریم و اینگونه فرض کنیم که هیچ یک از این دو مورد به تنهایی تهدید به شمار نمی روند، اما اگر هردو وضعیت افغانستان و نابسامانی در مرزهای جنوبی آمریکا  را درکنارهم قرار دهیم،  آنگاه درونمایی دهشتناک را برای آمریکا خواهیم دید، چراکه  آمریکایی ها آنگاه  باید خود را برای روزهای پیش رو آماده سازند.

مک کلینتاک در واشنگتن تایمز نوشت: پایگاه هوایی بگرام در افغانستان یک نقطه قوت برای ارتش آمریکا به شمار می رفت، جدای از آن در بگرام بازداشتگاه «پروان» قرار داشت که حدود پنج تا هفت هزار «تروریست» در آن نگاه داشته می شدند، اما بایدن در عوض، بدون اطلاع به همپیمانان آمریکا،  تنها دستور تخلیه یک باره این پایگاه را داد،  این موضوع باعث شد تا دولت افغانستان کاملا شگفت زده  و موجی از فروپاشی را در میان نیروهای افغان سبب شود.

به جا گذاردن میلیاردها دالر تجیهزات نظامی برای طالبان

این نماینده ایالت کالیفرنیا در ادامه انتقاد از سیاست های بایدن نوشت: خروج یکباره ارتش آمریکا از افغانستان نه تنها  موجب شد تا میلیاردها دالر تجیهزات آمریکایی به دست طالبانی بیافتد  که آمریکا  برای سرنگون کردن آنها (با دست آویز) حملات یازده سپتامبر ۲۰۰۱میلادی به آنها حمله برده بود، بلکه باعث آزاد شدن هزاران تروریست خطرناک درجهان شد.

تروریست ها در راه آمریکا

مک‌کلینتاک در مقاله خود مدعی شده است: حداقل می دانیم که یکی از این آزاد شدگان بازداشتگاه پروان ، ۱۰ روز پس از رهایی  بمبی را در فرودگاه کابل منفجر  و باعث کشته شدن ۱۳ نفر شد، حال ما از سرنوشت هزاران زندانی حاضر در بگرام و بازداشگاه پروان اطلاعی نداریم و نمی دانیم که چه قصدی در سر دارند، اما می توان گفت که بسیاری از آنها اکنون به سمت مرزهای پر هرج و مرج جنوبی آمریکا در راهند و تاکنون گشت های مرزی آمریکا شماری از آنها را شناسایی کرده اند.

وی  در این مقاله نوشت: دولت پاناما چندی پیش به «تونی گونزالس» (Tony Gonzales) نماینده مجلس نمایندگان از ایالت تگزاس آمریکا گفته بود که این کشور تاکنون ۵۲ تروریست شناخته شده که قصد ورود به آمریکا را داشتند را شناسایی کرده و به این ترتیب تلاش کرده اند تا به دولت بایدن دراین زمینه هشدار دهند.

این نماینده کنگره از ایالت کالیفرنیا در مقاله انتقادی خود در واشنگتن تایمز نوشت: اکنون نمی دانیم چه تعداد از این تروریست های آزاد شده  از این زندان  و بنابر سیاست های دولت بایدن از زمان رها کردن بگرام در افغانستان، موفق به ورود به خاک آمریکا شده اند.

طالبان و داعش در میان هزاران فردی که آمریکا آنها را از افغانستان خارج کرد

مک‌کلینتاک در این مقاله می نویسد: هنوز نمی دانیم چه تعداد افراد تندرو  طالبان و یا داعش درمیان بیش از یکصدهزار نفری که آمریکا اقدام به  خروج آنها از خاک افغانستان کرد، وجود دارند، «آلخاندرو مایورکاس» (Alejandro Mayorkas)  وزیر امنیت داخلی آمریکا به کنگره اعلام کرد که لزوما تمامی افرادی که آمریکا اقدام به خروج آنها از خاک افغانستان کرده است، جز نیروهایی نبوده اند  که با آمریکا پیشتر در افغانستان  همکاری داشته اند.

آمریکا باید خود را برای همه چیز آماده کند

مک‌کلینتاک نوشت: با تصور بر اینکه این تروریست ها بنابر سیاست های مرزی دولت بایدن قادر به ورود به خاک آمریکا شده باشند، باید نگران آن بود که شهروندان آمریکایی باید بهای آنرا بپردازند، بمب گذاری هایی گسترده ای که امروز ما خبر آنها را  در نقاط مختلف جهان می خوانیم بزودی به آمریکا کشانده خواهد شد، اگر چنین شود مسئولیت مستقیم آن  جو بایدن و دولت وی خواهند بود.

آقای بایدن بیدارشو! تروریست ها در راهند

مک‌کلینتاک در ادامه می نویسد: آقای بایدن بیدار شو! این  تروریست ها در راهند و یا  تا آنجا که می دانیم به سمت آمریکا روانه اند و تا آنجایی که می دانیم برخی از آنها به خاک آمریکا وارد شده اند، شما را بخدا! مرزهای جنوبی را امن سازید، هر درخواست پناهجویی  به آمریکا  را با دقت بیشتری مورد بررسی قرار دهید و قوانین مهاجرتی را به درستی اجرا کنید؛ در غیر اینصورت خود را برای محکومیت تاریخی که بنابر سیاست های شما موجب رخدادن ترور علیه کشور و شهروندان آمریکا و خیانت به بالاترین اعتماد دراین سرزمین  شدید، آماده کنید.

منبع: ایرنا

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟