سفیر تهران در کابل: ایران دیگر امکان پذیرش مهاجرین افغانستانی را ندارد

  • انتشار: ۱۲ جدی ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 125922

سفیر تهران در کابل با اشاره به سکونت حدود چهار میلیون مهاجر افغان در ایران تاکید کرد: ایران بیش از این توانی برای پذیرش مهاجران افغانستانی ندارد.

بهادر امینیان در گفتگو با خبرنگاران افزود: هم اینک حدود چهار میلیون مهاجر افغانستانی در ایران هستند در حالی که شرایط خود ایران نیز شرایط سختی است واقتصاد کشور تحت تحریم ها و تعزیرات بین المللی است.

وی اظهار کرد: این در حالی است که کل اتحادیه اروپا که می خواستند چند هزار مهاجر را بپذیرند بازهم برای مهاجران مشکلاتی ایجاد کردند و از پذیرش شمار بسیاری از آنها سر باز زدند.

سفیر ایران در افغانستان با اشاره به تسهیلاتی که ایران برای مهاجران افغان فراهم آورده است اضافه کرد: به علت شرایط کرونایی در هفته های اخیر ایران نه تنها مرز دوغارون و اسلام قلعه، بلکه تمام مرزهای خود را به روی ۱۵ کشور همسایه و حتی مرزهای هوایی را روی چهار کشور اروپایی و هشت کشور افریقایی بست و این در حالی است که فقط مرز هوایی ایران به افغانستان بسته نیست و این سیاست در قبال این کشور استثنایی است.

امینیان با تاکید بر اینکه هیچ کشوری قبول نمی کند که کسی به صورت غیرقانونی وارد خاکش شود ادامه داد: ما همیشه از مردم افغانستان خواسته ایم که اگر می خواهند به ایران بروند قانونی سفر کنند و در چند ماه گذشته نیز روزانه از چهار تا پنج هزار ویزای ایران برای اتباع افغان صادر شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟