سفیر افغانستان در دهلی نو واگذاری سفارت به طالبان را تکذیب کرد

  • انتشار: ۲۵ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس:
  • شناسه مطلب: 138775

فرید ماموندزی، سفیر افغانستان در دهلی نو واگذاری سفارت به دیپلمات طالبان را تکذیب کرده و گفته است فردی که ادعا می‌کرد «کاردار» سفارت‌ تعیین شده، دیگر اجازه‌ی ورود به این سفارت را ندارد.

ماموندزی که از دیپلمات‌های حکومت پیشین است، امروز (دوشنبه، ۲۵ ثور) در پیامی گفت که اخیرا او در سفر بود و در نبودش، یک کارمند سفارت به‌نام قادرشاه، «خلاف» عرف دیپلماتیک خودش را از آدرس طالبان به وزارت خارجه‌ی هند به‌عنوان سرپرست سفارت افغانستان معرفی کرده است.

به‌گفته‌ی ماموندزی، اجازه‌ی ورود به این کارمند به سفارت داده نشده است. او می‌گوید که قادرشاه اکنون هیچ مسئولیتی در سفارت ندارد و دولت هند نیز او را نخواهد پذیرفت.

مقام‌های طالبان نیز می‌گویند که این گروه فردی به‌نام قادرشاه را به‌جای ماموندزی به‌عنوان کاردار سفارت افغانستان در دهلی نو تعیین کرده‌اند.

سفیر افغانستان در دهلی نو می‌گوید که پس از سقوط دولت افغانستان، آنان با کابل ارتباط ندارند.

سفارت هند نیز در بیانیه‌ای گفته است که این سفارت از موضع ثابت دولت هند برای حمایت از منافع مردم افغانستان و در عین حال عدم به رسمیت‌شناختن رژیم طالبان در کابل، سپاسگزاری می‌کند.

اخیرا برخی از رسانه‌های طالبان با استناد به نامه‌ای از آدرس شهروندان افغانستان در هند، مسئولان سفارت این کشور را متهم به فساد کرده بودند.

سفارت افغانستان در بیانیه‌ای گفته است فردی که ادعا می‌کند از سوی طالبان به‌عنوان «کاردار» معرفی شده، مسئول انتشار اطلاعات نادرست و اجرای یک کارزار بی‌اساس و غیرمستند علیه مقام‌های سفارت از جمله «اتهامات ساختگی فساد است».

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟