سفر متقی به پاکستان/ هواپیمای کوچک پاکستانی و استقبال سرد

  • انتشار: ۲۰ عقرب ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 123929

امیرخان متقی؛ سرپرست وزارت خارجه طالبان روز چهارشنبه (۱۹ عقرب) در راس یک هیأت عالی‌رتبه متشکل از دیگر وزرای طالبان به اسلام‌آباد سفر کرد؛ اما این هیأت با یک هواپیمای کوچک پاکستانی منتقل شد و با استقبال سرد مقامات پایین‌رتبه وزارت خارجه پاکستان روبه‌رو شد.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه طالبان با انتشار عکسی از این هیأت در کنار هواپیمای شرکت هوایی آریانا در میدان هوایی کابل اعلام کرد که آن‌ها راهی اسلام‌آباد شده‌اند. رسانه‌های پاکستانی اما عکسی از هنگام رسیدن این هیأت به اسلام‌آباد را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد هیأت با هواپیمای کوچک پاکستانی به اسلام‌آباد سفر کرده‌است.

از طرف دیگر در این عکس دیده می‌شود که شاه‌محمود قریشی؛ وزیر خارجه پاکستان به استقبال هیأت به رهبری امیرخان متقی نرفته‌ و چند مامور پایین‌رتبه پاکستانی از جمله معاون ریاست تشریفات وزارت خارجه در میدان هوایی حضور دارند.

این در حالی است که در سفر شاه‌محمود قریشی به کابل، طالبان از او و هیأت همراه‌اش استقبال گرم کردند و امیرخان متقی در میدان هوایی کابل به استقبال آنان رفت.

هنوز علت استقبال سرد پاکستان از هیأت طالبان معلوم نیست. پاکستان در زمانی که طالبان هنوز بر کل افغانستان مسلط نشده بودند از هیأت سیاسی این گروه در سفرهای‌شان به اسلام‌آباد به گرمی استقبال می‌کرد.

روز گذشته، ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان هم از پاکستان انتقاد کرد و گفت که این کشور با آن‌که تعهدات زیادی به جانب افغانستان داده؛ اما هیچ‌یک از آن‌ها را عملی نکرده و هیأت طالبان در سفر به پاکستان می‌کوشد که این تعهدات عملی شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟