سفارت ایران در افغانستان حمله تروریستی در کابل را محکوم کرد

  • انتشار: ۱۹ ثور ۱۴۰۰
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 112459

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل حمله تروریستی به مدرسه ای در غرب کابل از سوی تروریست های فرقه گرا را به شدت محکوم کرد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که مدرسه ای در غرب کابل هدف حمله وحشیانه تروریستی و فرقه گرا گرفته و تعداد زیاد دانش آموزان مکتب دخترانه سیدالشهدا شهید و یا زخمی شده اند.

اطلاعیه سفارت جمهوری ایران در کابل با محکوم کردن حمله به مکتب دخترانه در کابل این اقدام را غیر اسلامی و غیر انسانی خواند و افزود که  اطمینان داریم که اهداف شوم عوامل اینگونه جنایت ها محقق نشده و خشونت های فرقه ای در افغانستان شکل نخواهد گرفت.

در اطلاعیه سفارت ایران در افغانستان آمده است: بدیهی است که مراجع قانونی و ذیربط در این رابطه اقدام های مقتضی را به عمل آورده و جنایتکاران را به نحوی مجازات خواهند کرد.

گفتنی است که روز گذشته انفجاری در نزدیکی مکتب «سیدالشهدا» در منطقه قلعه‌نو در دشت برچی در مربوطات حوزه سیزدهم امنیتی در غرب شهر کابل به وقوع پیوست.

سخنگوی وزارت امور داخله گفته است که شمار تلفات این رویداد تروریستی، به بیش از ۵۰ کشته و ۱۰۰ زخمی افزایش یافته است. آرین افزود که این آمار نهایی نیست و امکان افزایش آن وجود دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟